نسخه چاپی

وزیر ارشاد: مشكل اقتصاد با فرهنگ حل می‌شود

عکس خبري - وزير ارشاد: مشکل اقتصاد با فرهنگ حل مي‌شود

صبح امروز آیین گرامیداشت روز كتاب برگزار شد و از فعالان حوزه كتاب و كتابخوانی تقدیر شد.


به گزارش نما، آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و تجلیل از کتابداران نمونه صبح امروز در تالار وحدت با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهدی رمضانی، معاون توسعه کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه مناسبت‌هایی مانند هفته کتاب، به راستی رستاخیز دانایی و کتابخوانی است بیان کرد این مناسبت‌ها فرصتی است برای اینکه کتاب را ترویج دهیم؛ ترویج کتاب و کتابخوانی ارجمندترین فرهنگ است.

وی ادامه داد اگر چه ذائقه و اقبال عمومی ترجیح می‌دهد از کتاب‌های الکترونیک استقبال کنند و این نوع کتاب‌ها را به کتاب کاغذی ترجیح می‌دهند، کتاب می‌تواند جایگاه خود را به همت کتابداران بازیابد. در دوره اخیر مدیریتی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با وجود تنگناهای مالی پیشبرد کار را در دستور کارش قرار دهد.

وزیر ارشاد: مشکل اقتصاد با فرهنگ حل می‌شود

رمضانی با اشاره به برگزاری هزاران برنامه‌های فرهنگی و ترویجی کتاب در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: از هفته کتاب سال گذشته تا امسال میزان مراجعه حضوری به کتابخانه‌های عمومی کاهش یافته و با خدمات الکترونیکی کتابداران به مخاطبان کتابخانه‌های عمومی همراه بوده است.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام و المسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه همه مخاطرات امروز تولید، عرضه کتاب بحث ترویج و توزیع کتاب مطرح است بیان کرد: با عنوان وظایف سازمانی خودم نسبت به ترویج کتاب و عرضه بهتر محصولات فرهنگی و تکریم کتابخوانی خود را مسئول می‌دانیم؛ امیدوارم امروز ما با روزهای بعد در زمینه ترویج کتابخوانی متفاوت باشد.

در ادامه این مراسم، در بخش خدمتگزار حوزه کتاب و کتابخوانی رمضان محمدی از آذربایجان غربی، رضا فعال از استان مازندران، مصیب مزیحی از استان یزد برگزیده شدند.

میثم جوان بخت و مهدی میرزا رسول زاده در زمینه ارائه خدمات به گروه های خاص جامعه برگزیده شدند زهرا سلحشوران، محدثه مهر آور، نیما نامور محمدی، سحر علی محمدی، کلثوم عصمتی، آندیا فاضلی، مصطفی بیننده و ساحل قلی پور با عنوان کتابخوان برتر شناخته شدند.

در این مراسم علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه هرچند هر سال از تعداد معدودی از کتابداران تقدیر می شود عنوان کرد: در بیش از یک سال و هشت ماه که از شیوع کرونا در کشور می گذرد با برگزاری نشست ها و ارسال کتاب به اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور، چراغ کتابخانه ها را روشن نگه داشته و امسال با مصون شدن اکثر مردم و به دنبال آن بازگشایی کتابخانه ها، فصل جدیدی در ارائه خدمت به اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور شروع شد. اینک در ماه‌های اول دولت سیزدهم اهتمام به مسئله کتاب و کتابخوانی احساس می شود.

در این مراسم در بخش کتابخانه های نهادی، کتابخانه کودک، باقر العلوم، یار مهربان و کتابخانه سیار قاصدک رشت برگزیده شدند.

در بخش مسئولان نهادی هم سمیه تقی یار، زهرا عظیمی، کبری حیدری، شیما سادات طاهری، مرضیه خبیری، سکینه پازوکی و نائله پالوج برگزیده شدند.

در این مراسم محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آغاز هفته کتاب گفت: دولت مردمی رویکردش نسبت به فرهنگ، ایجابی است و تمام همتش را به کار می برد تا به نهضت تولید فرهنگی دامن بزند؛ این مسئله در همه بخش‌های فرهنگی وجود دارد. این اضلاعی دارد که باید به صورت هم افزا با هم کار کنند. ما باید در حوزه مدیریت، نظارت و سیاستگذاری را در این حوزه به وجود بیاوریم و حوزه های مختلف حاکمیت باید این نگاه را نگاه غالب بدانند؛ قبول دارم مشکل اصلی مشکل اقتصادی است. باید قبول کنیم حل مشکل اقتصادی جز با فرهنگ درست نمی شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۰/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...