نسخه چاپی

راهكار آقاتهرانی برای نابودی فتنه‌ها

دبیركل جبهه پایداری ضمن بیان اینكه برخی معتقدند همیشه باید سكوت كرد گفت: ما باید حضور به موقع و فریاد به موقع داشته باشیم، این نیست كه سكوت همیشه بهترین راه باشد.

به گزارش نمابه نقل از فارس، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی در جمع طلاب موسسه آموزشی امام خمینی‌(ره) بصیرت را تنها راه رهایی از فتنه‌های گوناگون دانست و گفت: در فتنه وقتی هوا مه آلود شد، برای عبور از مه نیاز به مه‌شکن خواهیم داشت و اگر آن را نداشته باشیم مطمئنا از راه درست پرت خواهیم شد.

وی ادامه داد: در زمان فتنه تشخیص حق و باطل سخت است و بهترین کاری که می‌توان در این زمان انجام داد بصیرت‌دهی و بصیرت‌افزایی است.

دبیر کل جبهه پایداری اضافه کرد: در این زمینه ما علاوه بر اینکه اقدام به بصیرت‌دهی به دیگران می‌کنیم باید بصیرت و شناخت درست خود از مسائل مختلف را بالا ببریم.

استفاده دشمن از ظواهر دینی برای فریب مردم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از ولایت فقیه به عنوان رکن اساسی جامعه اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: برخی متوجه نیستند که حاکمیت ولایی خودش یک ارزش بالا در تثبیت نظام اسلامی است.

این فعال سیاسی ابراز داشت: همه ممکن است در زمینه ولایت فقیه اشتباه کنند، برخی برای فریب دادن مردم از ظواهر دینی از جمله نماز استفاده می‌کنند، نماز و ولایت فقیه هر دو رکن هستند، باید بتوان در شرایط مختلف ظاهر و باطن را تشخیص داد.

آقاتهرانی افزود: زمانی بحث بر سر این است که مردم امام علی علیه السلام را قبول کنند این کار سختی نیست و قبول می‌کنند، اما زمانی می‌آید که دشمن قرآن‌ها را بر سر نیزه می‌کند این زمان خیلی سخت است که بین قرآن که کلام خداوند است و امام علی علیه‌السلام که جانشین برحق خداوند است درست را انتخاب کرد و در این شرایط برخی فریب دشمن را می‌خورند.

وی اذعان کرد: نباید در شرایط عادی خوارج را دشنام داد و گفت که اگر ما بودیم از امام علی علیه السلام دفاع می‌کردیم، باید دید واقعا اگر کسی در این شرایط قرار گیرد می‌تواند از جانشین خدا یا ولی فقیه دفاع کند یا فریب ظاهر سازی‌های دشمن را می‌خورد؟

برخی به دنبال غافل شدن ما از ابعاد فتنه هستند

دبیر کل جبهه پایداری بیان کرد: در شرایط فعلی باید هوشیار بود الان برخی دوست ندارند بحث فتنه به میان آید و می‌گویند این بحث‌ها دیگر تمام شده و نمی‌خواهد آن را به میان بکشید.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این افراد می‌‌خواهند ما از ابعاد مختلف فتنه غافل شویم و یکی از مهمترین موضوعات در چنین شرایطی سر وقت رسیدن و به وظیفه عمل کردن است.

آقاتهرانی افزود: ممکن است کسانی آماده رویارویی با فتنه باشند اما دیر این کار را انجام دهند، در عصر عاشورا کسانی که یک ساعت دیر رسیدند نتوانستند کاری انجام دهند و در تمام فتنه‌ها اگر ما دیر عمل کنیم موفق نخواهیم شد.

حضور به موقع راهکاری برای نابودی فتنه

وی ضمن بیان اینکه برخی معتقدند همیشه باید سکوت کرد گفت: ما باید حضور به موقع و فریاد به موقع داشته باشیم، این نیست که سکوت همیشه بهترین راه باشد.

دبیر کل جبهه پایداری اضافه کرد: اگر این درست بود کسانی که در کربلا حضور نیافتند و در مقابل دشمن سکوت کردند باید بهترین کار را انجام داده باشند، در حالی که کار آنها اصلا هم خوب نبوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در جامعه اسلامی باید ارزش ولایت فقیه بیان شود و مردم با اهمیت حضور ولی فقیه آشنا شوند ولی متاسفانه ما هنوز ارزش واقعی ولایت فقیه را نمی‌دانیم.

آقاتهرانی با اشاره به عظمت شخص رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: این وجود مبارکی که الان خداوند به ما داده است در تاریخ بی سابقه است و شرایط کنونی به نحوی است که انبیا آرزوی این زمان را داشته‌اند.

وی افزود: دشمن از اسلام و تشیع می‌ترسد، در تشیع همین ولی فقیه است که لرزه بر اندام دشمنان انداخته و موجب شکست‌های متوالی آنها می‌شود.

حرف ولی فقیه را در تمام امور خود ملاک قرار دهیم

دبیرکل جبهه پایداری ادامه داد: اگر در میان خود ما ولایت فقیه به درستی شناخته می‌شد و خودمان آنطور که باید در حمایت از ولی فقیه می‌ایستادیم، الان در سرتاسر جهان افراد زیادی عظمت ولی فقیه را می‌شناختند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه بحث ولایت فقیه اول باید در میان طلبه‌ها جا بیافتد، ابراز داشت: ما باید حرف ولی فقیه را در تمام امور خود ملاک قرار دهیم و دیگران را به وسیله همین حرف میزان کنیم.

۱۳۹۱/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...