نسخه چاپی

بازداشت یك مقام نزدیك به دولت سابق افغانستان در تهران

عکس خبري -بازداشت يک مقام نزديک به دولت سابق افغانستان در تهران

یك مقام دولتی ایران از بازداشت «نظام‌الدین قیصاری» یكی از فرماندهان محلی در شمال افغانستان به جرم جعل اسناد و فریب مهاجرین بازداشت شد.


به گزارش نما، «مهدی محمودی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران از دستگیری «نظام‌الدین قیصاری» از سیاسیون نزدیک به حکومت سابق افغانستان در تهران خبر داد.

محمودی در رابطه با این خبر اظهار داشت: این مقام نزدیک به حکومت سابق افغانستان خود به صورت غیرقانونی وارد ایران شده و اقدام به برخی امور خلاف قانون در رابطه با مدارک هویتی مهاجرین افغانستانی کرده بود.

بنابراعلام مدیرکل امور اتباع ومهاجرین وزارت کشور ایران، قیصاری با افتتاح 3 دفتر غیرقانونی در تهران، کرج و حومه پایتخت اقدام به جعل اسناد هویتی برای مهاجرین افغانستانی به ویژه مهاجرین فاقد هرگونه مدرک اقامتی می‌کرد و در ازای این امور مبالغی را از این افراد دریافت می‌نمود.

بازداشت یک مقام نزدیک به دولت سابق افغانستان در تهران

محمودی اظهار داشت: تنها مرجع قانونی و رسمی برای رسیدگی به امور مهاجرین، ادارات اتباع، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها بوده و هیچ فرد ایرانی یا افغانستانی دفتر یا مرکزی برای سازماندهی به امور هویتی و اقامتی ندارد و در صورت مشاهده چنین ادعا یا دفاتری باید حتما موضوع را به مراجع ذی‌صلاح برای برخورد قانونی اطلاع دهند.

پس از سقوط حکومت اشرف‌غنی در افغانستان تعدادی از مقامات و سیاسیون این کشور، افغانستان را ترک کرده و به کشورهای دیگر از جمله جمهوری اسلامی ایران پناه آوردند.

برخی از این افراد با استفاده از فرصت به وجود آمده و موج حضور مهاجرین غیرقانونی در ایران اقدام به اخاذی از این افراد نموده و در ازای جعل اسناد هویتی مبالغ هنگفتی را از اتباع افغانستانی دریافت می‌کردند.

نظام‌الدین قیصاری نیز یکی از همین افراد بود که بلافاصله با حضور در ایران، با افتتاح دفاتر غیرقانونی و جعل اسناد هویتی اقدام به اخاذی از هموطنان خود می‌کرد که با تدبیر وزارت کشور ایران در مدتی کوتاه جلوی ادامه فعالیت غیرقانونی او گرفته و به مراجع قانونی سپرده شد.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۸/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...