نسخه چاپی

واكنش الهام به انتقاد از دولت

سخنگوی دولت گفت: نباید در حق نظام جفا كنیم، به هر حال این دولت در درون نظام و بر آمده از نظام و انقلاب است و اگر بخواهیم حذف و یا تحریفش كنیم و آن را ناكارآمد نشان دهیم، این خود جفای به تاریخ این كشور و جفا در حق كسانی خواهد بود كه فتنه 88 را خاموش كردند یعنی ملت بزرگ ایران.

به گزارش نما، غلامحسین الهام به مناسبت سالروز نهم دی در جمع روسای مراکز روابط عمومی دستگاه های اجرایی ضمن تبریک این روز حماسی، تصریح کرد: 9 دی فراتر از همه گروه ها و جریان های سیاسی است، همه در این خروش و حماسه حضور داشتند و نشان دادند که معیار را گم نکرده اند.

گزیده سخنان وی را به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت بخوانید:

اگر امروز کسانی بخواهند آدرس غلط بدهند و تاریخ را تحریف و آدم ها را جابجا معرفی کنند راه به جایی نخواهند برد؛ چون نه آنقدر زمان گذشته که فراموش شود و نه موضوع مبهم است.

· متاسفانه می بینیم کسانی که محور فتنه بودند امروز مورد تبرئه و سپس تقدیر قرار می گیرند و بعد هم دوباره از طریق همین جریان های سیاسی به دنبال دوربرگردان می گردند تا برگردند و این همان سیاسی بازی هایی است که نهم دی به آن پایان داد.

· کسانی که بخواهند از چهره بازیگران اصلی فتنه غبارزدایی کنند و آنان را مجدد احیا نمایند، به همان دامی گرفتار می شوند که بازیگران فتنه به آن گرفتار شدند و به یقین از حافظه ملت پاک نخواهد شد و این ملت از هر چه بگذرد از اهانت به اباعبدالله الحسین(ع) نخواهد گذشت.

· گروه های سیاسی در معادلات سیاسی اشتباه نکنند. حکومت دینی است و در حکومت دینی هر کس غیر دینی عمل کند، خود او محو خواهد شد و از بین خواهد رفت و این لطف و منت خداست.

· روزی که دولت نهم پایان می پذیرفت از من سوال می‌شد که شما در دولت می‌مانید یا می‌روید؟ گفتم چه در دولت و چه در بیرون دولت با دولت می‌مانم. چون این دولت را دولت برآمده از آرمان های انقلاب اسلامی می‌دانستم. دولتی که مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند که اگر پیروز هم نمی شد، صرف همین که شعارهای انقلاب اسلامی را احیا کرده است خود پیروزی و موفقیت است و نباید فراموش کنیم که از چه شرایطی عبور و گذر کردیم، شرایطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظ این شعارها را هم توفیق دانستند. بحمدالله امروز از شعار فراتر رفته و بسیاری از این آرمان ها در عرصه عدالت به تحقق و باروری نشسته است.

· بعضی ها این دولت را گویی با سنجه عصمت می خواهند ارزیابی کنند؛ اما این دولت دولتی برآمده از دل ملت، بی اتکا به گروه سیاسی، بی وابستگی به احزاب سازمان یافته قبلی است و می خواهد از ظرفیت ملت آزادانه استفاده کند. طبیعی است که مسائل و مشکلات خاص خودش را داشته باشد که ناشی از این پدیده عدم وابستگی و عدم تعهد به گروه ها و افراد و احزاب و جمعیت ها باشد. اما ما خودمان هم به این حرکت جفا کردیم؛ زیرا حق مطلب را درباره دولت نهم و دهم ادا نکردیم و در سیل انتقادها و فشارها و تحریف ها و بسیاری از مسائل دیگر نتوانستیم چهره شفاف و واقعی از کارکرد و عملکرد این دو دوره که به انتهای آن نزدیک می شویم، عرضه کنیم. همه ما مقصر هستیم و باید خودمان را در مقیاس نقد و انتقاد ارزیابی کنیم.

· کسانی که شبهاتی ایجاد می کنند، خطاب شان به دولت نیست و می خواهند اساس کل نظام را زیر سوال ببرند که این خیانت به نظام، مردم و تاریخ کشور است. ما باید جلوی خیانت را با اطلاع رسانی، شفاف سازی و با گزارش ها و اطلاعات عالمانه، واقع گرایانه، صادقانه و امیدبخش بگیریم.

· باید در فرصت باقی مانده که شیب انتقادات مسیر انصاف را اگر طی می کرده است، الان طی نخواهد کرد و آتش کینه های سیاسی، واقعیت های خدمت را پنهان خواهد کرد، در این عرصه جانبازی کنیم و خالصانه در میدان آمده و با صدق و درستی که مهم ترین ظرفیت ما برای گفت وگو و تعامل با مردم است، عمل کنیم.

· من موج نقدهای یک سویه از دولت را هر روز شاهدم و این مسیر، مسیری است که می خواهند بقبولانند یک اشتباه صورت گرفته است؛ همه چیز و از جمله نهم دی یک اشتباه بوده است. اینها می خواهند مسیر را برگردانند. در این زمینه هم ما باید به مسئولیت خودمان عمل کنیم. مسئولیت ما حضور در صحنه، گزارش های واقع بینانه و درست و پاسخ عالمانه و منطقی به اطلاعات و یا تحلیل های نادرست و یا تحلیل های ناقصی است که عرضه می شود.

· اگر اشکالی هم هست، پذیرفتن آن هیچ منعی ندارد. بسیاری از جاها بر اثر اطلاعات ناقص و یا اطلاعات تحریف شده و در برخی از جاها به صورت هدفدار و جهت دار با کارکرد دولت برخورد می شود

۱۳۹۱/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...