نسخه چاپی

ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در طرح جهش مسكن آذربایجان‌شرقی

ثبت‌نام ?? هزار نفر در طرح جهش مسکن آذربايجان‌شرقي

مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: تاكنون بیش از ۸۰ هزار نفر در استان برای طرح جهش تولید مسكن نام نویسی كرده‌اند.

به گزارش نما ، ابوالقاسم سلطانی، روز سه شنبه در یک گفت و گوی خبری با بیان این‌که استقبال از طرح جهش تولید مسکن نسبت به طرح اقدام ملی مسکن بیشتر است، اظهار داشت: مهم‌ترین عامل استقبال بالای متقاضیان افزایش سقف تسهیلات این طرح نسبت به طرح اقدام ملی است.

وی افزود: در اجرای طرح جهش تولید مسکن تسهیلات ۴۰۰، ۳۵۰ و ۲۵۰ میلیون تومانی به ترتیب در تبریز، سایر شهرهای استان و روستاها به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: متقاضیان استفاده از مزایای این طرح بدون توجه به کدملی اگر پنج سال اخیر را برابر اسناد و مدارک در هر شهری ساکن باشند، می‌توانند درخواست ساخت مسکن در همان شهر را ارائه دهند.

سلطانی، ادامه داد: یکی از شروط مهم ثبت نام برای سرپرستان خانوار و حتی افراد مجرد واجد شرایط نیز فاقد مسکن بودن است و بر این اساس باید از یکم فروردین ماه سال ۸۴ تاکنون هیچ‌گونه معامله مسکن و سابقه مالکیت مسکونی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه زمان نام نویسی در این طرح تا ۱۵ آذر تمدید می‌شود، یادآوری کرد: برای ثبت نام در این طرح باید از اول انقلاب تاکنون، متقاضیان هیچ گونه تسهیلات دولتی مسکن دریافت نکرده باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ایجاد امکان برای ثبت نام افراد مجرد در این طرح، گفت: همانند طرح‌های قبلی، بانوان خودسرپرست بالای ۳۵ سال فاقد مسکن و آقایان مجرد ۴۵ سال به بالا نیز می‌توانند در این طرح نام نویسی کنند.

سلطانی، با اشاره به فرسودگی ۳۰ درصد از فضاهای شهری استان، افزود: بهسازی بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های دولت بوده و در این راستا یکسری امتیازات از جمله تسهیلات با کارمزد بین ۹ تا ۱۸ درصدی و تخفیف ۵۰ درصدی شهرداری‌ها به صدور پروانه ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: امید است افراد ساکن در این بافت‌ها که خود و یا از طریق انبوه سازان اقدام به بهسازی می‌کنند، از فرصت استفاده کنند تا هم دغدغه از بابت مدیرت بحران حل شود و هم پتانسیلی برای ایجاد یک کارگاه عظیم ساخت و ساز در بافت فرسوده ایجاد شود.

سلطانی، ادامه داد: برای بهسازی منازل در بافت فرسوده، تسهیلات خاص مربوط به مسکن و بازآفرینی اختصاص یافته است که متقاضیان می‌توانند با ورود به سایت این اداره کل از جزئیات این تسهیلات باخبر شوند.

مهر 

۱۴۰۰/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...