نسخه چاپی

شهرداری تهران: كرامت دستفروشان مورد تاكید است

شهرداري تهران: کرامت دستفروشان مورد تاکيد است

مدیرعامل شركت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح های انضباط شهری اعلام كرد: در این اقدام كرامت دستفروشان مورد تاكید است.

به گزارش نما ، امیر فتاحیان روز سه شنبه در این باره اعلام کرد: حراست و حفاظت از معابر عمومی به عنوان حق همه شهروندان، طبق قانون، وظیفه شهرداری‌ های کل کشور است و در کنار عمل به قانون با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی موجود، توجه به معیشت دستفروشان و حفظ کرامت این قشر نیز یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه در همه ایام به ویژه در ماه های پایانی سال، حفاظت از معابر عمومی و رفع سدمعبر با رویکردی اخلاق‌ مدارانه و فرهنگی انجام می شود، گفت: طرح‌های انضباط شهری در مناطق ۲۲ گانه تهران به ویژه در نقاط و معابر پرتردد در ماه های پایانی سال با رویکرد حفظ کرامت دستفروشان با هدف تسهیل رفت و آمد شهروندان و کمک به پیشگیری از شیوع کرونا در اثر تجمعات در معابر عمومی به اجرا در می آید.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با تاکید بر تحقق شعار «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» نیر گفت: اجرای طرح‌های انضباط شهری با رویکرد اخلاقی، فرهنگیِ و حفظ کرامت دستفروشان، در راستای حرکت در مسیر تحقق شعار «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» در دستور کار شرکت شهربان و حریم بان است.

وی در تشریح آخرین اقدام های انجام شده در حوزه حمایت از نیروهای شهربان و حریم بان گفت: در مسیر هوشمندسازی فرآیندها، تکمیل طرح‌های مرتبط با شهربان هوشمند، ارتقای منزلت سازمانی نیروهای اجرایی شهربان و تقویت نظم اداری، با حمایت های شهردار تهران، معاونت خدمات شهری و مساعدت معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران، خانواده ۲ هزار نفری نیروهای اجرایی شهربان شامل شهربانان، حریم‌بانان و معبربانان به «سیستم جامع ثبت تردد کارکنان شهرداری تهران» پیوستند.

فتاحیان خاطرنشان کرد: همسان‌سازی حقوق نیروهای اجرایی شهربان با کارکنان هادیان شهر، تشکیل کمیته تکریم برای تقدیر از نیروهای پاکدست و متعهد و رسیدگی به وضعیت مطالبات آنان‌ها، عیادت و رسیدگی به نیروهای مصدوم و آسیب دیده در حوادث، تسریع در روند رسیدگی به خواسته‌های نیروهای اجرایی که با حذف فرآیند سنتی رسیدگی به امور نیروها انجام شد و ارتقای سطح رفاه کارکنان شهربان حریم‌بان از دیگر اقدامات حمایتی انجام شده از سوی شرکت شهربان برای نیروهای انضباط شهری است.

به گزارش ایرنا، ماموریت‌های شهربان در قالب‌ فعالیت‌های تخصصی در حوزه شهری همچون نظارت بر ساخت و ساز، پیشگیری و رفع تخلفات ساخت و ساز، صیانت از شهر و حریم و حفاظت از معابر عمومی توسط شهربانان، حریم‌بانان و معبربانان انجام می‌شود.

شهروندان می‌توانند با مشاهده هر گونه تخلف در حوزه‌های ساخت و ساز در شهر تهران، تخلف در حریم پایتخت و معابر عمومی به سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران اعلام گزارش کنند.

ایرنا 

۱۴۰۰/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...