نسخه چاپی

معاون اول قوه قضائیه:

تدوین سند جامع ارتباط با مردم در دستور كار قوه‌قضائیه است

عکس خبري -تدوين سند جامع ارتباط با مردم در دستور کار قوه‌قضائيه است

حجت الاسلام مصدق با تاكید بر اینكه مسئولان قضایی نباید با ارباب رجوع برخورد نامطلوبی داشته باشند، گفت: تدوین سند جامع ارتباط با مردم در دستور كار است.


به گزارش نما، حجت الاسلام محمد مصدق، صبح شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج به وظیفه مسئولان در قبال مردم تاکید داشت و گفت: باید عملکرد و دستاوردهای بسیج در این مدت تبیین شود.

معاون اول قوه قضائیه وظیفه بسیج را تمدن سازی عنوان کرد و ادامه داد: بسیجیان همواره در خط مقدم حضور داشتند؛ از سیل و زلزله گرفته تا تحصیلات و فضای نخبگانی به طوری که همین افراد واکسن‌ها را اختراع کردند.

او در ادامه خطاب به مسئولان قضایی افزود: تحمل و سعه صدر باید در دستگاه قضائی بیشتر شود.

مصدق با اشاره به سند تحول دستگاه قضایی، گفت: باید با تولید برنامه و فعالیت‌های مختلف این سند اجرایی شود؛ در این راستا باید اولویت بندی و برنامه ریزی کرد تا بدانیم مباحث قضایی استان و پرونده‌های معوق در چه مواردی است.

معاون اول قوه قضائیه بر توسعه صلح و سازش در دستگاه قضا تاکید داشت و بیان کرد: این مسئله در قوه قضائیه در صدر برنامه‌ها قرار دارد لذا باید از طریق شورای حل اختلاف و یا دادسراها این موضوع گسترش یابد.

او دیگر انتظار دستگاه قضا از مسئولان استان را حمایت جدی از واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: باید با مدیران کارخانه‌ها جلساتی برگزار شود و از تعطیلی آن‌ها جلوگیری شود.

مصدق ادامه داد: اگر در اماکن تولیدی جرمی انجام شده باید به آن رسیدگی کرد، اما نباید کارخانه تعطیل شود.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: سیاست‌های کلان و راهبردی قوه این است که حرکت پرشتاب در مسیر تحقق قوه هوشمند را داشته باشیم.

او افزود: تدوین سند جامع ارتباط با مردم در دستور کار است، زیرا باید بدانیم چطور با مردم برخورد کنیم؛ ارتباط با مردم و ارباب رجوع باید مورد توجه باشد، زیرا حتی حق نداریم صدایمان را بر مردم بلند کنیم.

مصدق در انتها گفت: قوه قضائیه به دنبال تدوین سندی در راستای هم افزایی ۳ قوه و نگارش تفاهم نامه با دولت و مجلس در امور مختلف است تا مدیریت در استان‌ها تسهیل شود.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...