نسخه چاپی

استفاده عربستان از برنامه جاسوسی اسرائیل برای سركوب مخالفان

عکس خبري -استفاده عربستان از برنامه جاسوسي اسرائيل براي سرکوب مخالفان

یك روزنامه انگلیسی فاش كرد كه عربستان از یك برنامه جاسوسی اسرائیلی برای سركوب مخالفان و منتقدان خود استفاده كرده است.

به گزارش نما، روزنامه انگلیسی «گاردین» به نقل از پژوهشگران مقیم کانادا، شواهد جدیدی را فاش کرد که نشان می‌دهد عربستان سعودی از برنامه «کاندیرو» اسرائیل برای سرکوب مخالفان خود و هدف قرار دادن منتقدان خود استفاده کرده است

این روزنامه تاکید کرد که محققان شواهد جدیدی یافته‌اند که نشان می‌دهد نرم افزارهای جاسوسی ساخته شده توسط یک شرکت اسرائیلی که اخیراً در لیست سیاه ایالات متحده قرار گرفته است، برای هدف قرار دادن منتقدان عربستان سعودی و دیگر رژیم‌های مستبد مورد استفاده قرار گرفته است.


وب سایت سعودی لیکس نوشت این گزارش که توسط محققان مستقر در مونترال از یک شرکت امنیت اینترنتی در اسلواکی منتشر شده که ارتباط بین حملات علیه وب‌سایت‌های برجسته در خاورمیانه و انگلیس و شرکت اسرائیلی کاندیرو که اسرارآمیزترین شرکت جنگ الکترونیک در اسرائیل است را نشان می‌دهد.

کاندیرو و « ان اس او» یک شرکت جاسوسی شناخته شده اسرائیلی، در این ماه پس از آنکه دولت «جو بایدن» در اقدامی نادر آنها را به جاسوسی علیه منافع امنیت ملی آمریکا متهم کرد، به لیست سیاه آمریکا افزوده شدند.

شرکت امنیت اینترنتی در اسلواکی اطلاعات جدیدی در مورد به اصطلاح «حملات حفاری آب»، یک استراتژی برای حمله به رایانه است را فاش کرد.

در چنین حملاتی، کاربران جاسوس‌افزار بدافزاری را علیه وب‌سایت‌های معمولی راه‌اندازی می‌کنند که برای جذب خوانندگان یا کاربرانی که کاربر بدافزار آنها را «هدف مورد علاقه» می‌داند، است.

حملات پیچیده به کاربر مخرب اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های افرادی را که از سایت بازدید کرده‌اند، از جمله نوع مرورگر و سیستم عاملی که استفاده می‌کنند، تعیین کند.

محققان بر این باورند که بر خلاف بدافزار اسرائیلی « ان اس او» به نام پگاسوس که تلفن‌های همراه را آلوده می کند، بدافزار کاندیرو رایانه‌ها را آلوده می‌کند.

محققان دریافتند که سایت‌هایی که هدف شناخته شده برای این نوع حمله بودند شامل « میدل ایست آی» یک وب سایت خبری در لندن بوده است. میدل ایست آی در بیانیه‌ای این حملات را محکوم کرد.

براساس گزارش یک روزنامه اسرائیلی کاندیرو با عربستان سعودی و امارات متحده عربی معامله کرده است.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...