نسخه چاپی

تنها راه حل علمی ترافیك و آلودگی تهران

عکس خبري -تنها راه حل علمي ترافيک و آلودگي تهران

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تنها راه حل علمی و اصولی مسأله ترافیك و آلودگی هوا گفت: اگر این مسأله به سبك سابق تنها بر روی دوش مدیریت شهری باشد، دهه بعد همچنان وضعیت تهران به همین منوال خواهد بود.


به گزارش نما، جعفرشربیانی در یادداشتی درباره تنها راه حل علمی و اصولی مسئله ترافیک و آلودگی هوای تهران اظهارداشت: اگر پدیده اینورژن (وارونگی دما) در شش ماهه دوم سال را از معادله کنار بگذاریم، آنگاه میتوان بین ترافیک و تراکم بالا(انسانی،خودرو و...) با آلودگی هوا رابطه مستقیم پیدا کرد.

وی افزود: آمار روزهای پاک در سنوات گذشته نشان می‌دهد که طرح‌هایی چون شناور ساختن ساعات آغاز به کار دستگاهها و ادارات دولتی و خصوصی، ایجاد محدوده طرح ترافیک،طرح زوج و فرد و تعطیلی عمومی عملاً نتوانسته مسئله ترافیک و آلودگی تهران را حل کند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری دال بر تکیه به روش‌های علمی و اصولی، این ابرچالش کشنده در تهران یک راه حل بیشتر ندارد و آن هم افزایش سهم حمل و نقل عمومی در شهر تهران است.

شربیانی اضافه کرد: واین مهم نیز از مسیر تکمیل و کارکرد مترو در ظرفیت نهایی آن می‌باشد و میسر نخواهدشد مگر دولت سهم و نقش خود در تامین منابع برای ساخت و تجهیز مترو را بپردازد.

وی گفت: اگر این مسئله به سبک سابق تنها بر روی دوش مدیریت شهری باشد، دهه بعد همچنان وضعیت تهران به همین منوال خواهد بود. این یک انتخاب است.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...