نسخه چاپی

مجید انصاری مجری تكرار حقه 76 خواهد بود؟

عکس خبري -مجيد انصاري مجري تكرار حقه 76 خواهد بود؟

برخی اخبار حكایت از یارگیری مجید انصاری برای كاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دارد و شنیده شده تلاشهایی برای اجماع اصلاح طلبان حول كاندیداتوری وی صورت گرفته است.

به گزارش نما به نقل از روزنامه الکترونیکی شما، تشکیل کمیته ویژه انتخاباتی اصلاح طلبان از سوی سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران اگر با دید تحلیلی به آن نگاه کنیم، پیام های بسیاری برای اصولگرایان دارد.
برخی شنیده ها از عضویت محمد علی نجفی، موسوی لاری، صادق خرازی، اسحاق جهانگیری و هادی خانیکی در این کمیته خبر می دهند که گفته شده خانیکی هماهنگ کننده این جلسات است.
در این حال اصلاح طلبان تلاش دارند اوضاع خود را در میدان رقابت انتخاباتی شبیه اصولگرایان نشان دهند و با همین هدف هر روز بر لیست اسامی مدعیان اصلاح طلب برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم افزوده می شود، محمدرضا عارف، محمد شریعتمداری، مهر علیزاده، کواکبیان، حبیب الله بیطرف، عبد الله نوری، کمال خرازی، سید حسن خمینی، حسن روحانی، مرتضی حاجی، سید صفدر حسینی و برخی دیگر در این لیست جای دارند.
این استراتژی اصلاح طلبان به نوعی سعی دارد در عین کثرت کاندیداها طوری وانمود کند که کاندیدای اصلی و مطرح در بین اصلاح طلبان سید محمد خاتمی است و اگر وی در این عرصه حضور پیدا کند اصلاحات حول وی به وحدت خواهد رسید و او کاندیدای واحد اصلاح طلبان خواهد بود.
در همین حال محمدرضا خباز عضو حزب اعتماد ملي از برنامه اصلاح‌طلبان براي حضور خاتمي در انتخابات يازدهم خبر می دهد و مصطفی کواکبیان بعد از اعلام طرح "مناسک" (مجمع نخبگان اصلاح طلب سراسر کشور) می‌گوید: اگر خاتمی کاندیدا شود جبهه مردم سالاری طرح مناسک را اجرا نمی کند.
از سوی دیگر محمدرضا عارف درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم می گوید: برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، اولویت اول بنده اجماع بر سر معرفی یک کاندیدای واحد است و اگر آقای خاتمی تصمیم به کاندیداتوری بگیرد، طبیعتا بنده از کاندیداتوری در انتخابات آینده انصراف خواهم داد.
همچنین برخی اخبار از تدوين مانيفست اصلاح طلبان براي انتخابات ریاست جمهوری یازدهم توسط سعید حجاریان و به درخواست خاتمی حکایت می کند و بعد از سه ماه پژوهش توسط کميته 6 نفره از جمله هادي خانيکي،‌عليرضا علوي تبار و حميدرضا جلايي پور کليات اوليه اين مانيفست آماده و توسط سعيد حجاريان تحويل خاتمي شده است.
از سوی دیگر حلقه رسانه ای اصلاح طلبان فعالیت های خود را با آغاز به کار چند روزنامه قدیمی مانند کارگزاران و سایت خبری تشدید و یک نوع هماهنگی مجدد بین این رسانه ها شکل می گیرد و به نوعی فعالیت رسانه های اصلاحات به شکل زنجیره ای و البته با سیاستهای جدید آغاز می شود.
خاتمی در برخی دیدارهای خود از وجود برخی اختلافات، درگیری‌ها، کینه ها و نفرتها که دشمنان از آن استفاده می کنند ابراز تاسف و تاکيد مي کند: همه باید در کنار همدیگر به سربلندی و اعتلای این کشور و تقویت پایه های این انقلاب بیاندیشیم. گویا خاتمی ماموریت دارد با رایزنی های چند جانبه بین شخصیت ها و جریانات اصلاح طلبان آنها را به وحدت حول کاندیدای واحد دعوت کند.
از سوی دیگر اخباری درباره برگزاری جلسات متعدد مجمع روحانیون مبارز منتشر می شود و برخی اعضای مجمع این جلسات را تایید و البته غیرانتخاباتی می خوانند.
دوران انتخابات ریاست جمهوری هفتم تیمی که در آن دوران هم یکی از افراد موثر آن سعید حجاریان بود در ظاهر روی گزینه ای به نام میرحسین موسوی تمرکز داشت و به صورت چراغ خاموش و موازی روی گزینه خاتمی فعالیت می کرد و 3 ماه مانده به انتخابات برخلاف تصور عمومی سید محمد خاتمی به عنوان کاندیدای این جریان معرفی شد.
در این حال گویا استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برای معرفی کاندیدای واحد به همان ترتیب تعریف شده است با این تفاوت که این بار به جای میرحسین موسوی، خاتمی مهره تبلیغاتی این جریان و یکی از شخصیتهای اصلاح طلب که حتی به عنوان کاندیدای احتمالی هم نامی از وی برده نشده است، به عنوان کاندیدای اصلی در آینده نزدیک به انتخابات به مردم معرفی خواهد شد.
مجید انصاری از شخصیتهای شاخص اصلاح طلبان، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجمع روحانیون مبارز است که برخی اخبار حکایت از یارگیری وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دارد و شنیده شده تلاشهایی برای اجماع اصلاح طلبان حول کاندیداتوری وی صورت گرفته است.
در هر صورت آنچه اهمیت دارد این است که اصولگرایان از حرکت چراغ خاموش اصلاح طلبان برای رسیدن به وحدت از یک سو و تفرقه افکنی بین اصولگرایان از سوی دیگر مطلع و برای رقابت با این جریان هم استراتژی مشخص داشته باشند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...