نسخه چاپی

تات: دیدار احتمالی ایران و كرواسی غیرقابل‌ پیش‌بینی خواهد شد/انتظارات از تیم ملی منطقی است

عکس خبري -تات: ديدار احتمالي ايران و کرواسي غيرقابل‌ پيش‌بيني خواهد شد/انتظارات از تيم ملي منطقي است

مربی تیم ملی فوتبال گفت: انتظارات همه ما و ارتش ۸۵ میلیونی مردم ایران از تیم ملی بالاست و همه باور دارند كه می‌توان نتیجه‌ای خوب در جام جهانی رقم زد.

به گزارش نما، در فاصله یک سال مانده به آغاز جام جهانی، سایت کروات «لایک پتکوویچ» مصاحبه‌ای با ماریو تات، انجام داد. دستیار اسکوچیچ از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها صحبت کرد و از انتظارات در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت. مصاحبه این رسانه کروات با ماریو تات را در زیر بخوانید:

واکنش مربی تیم ملی به برخورد احتمالی ایران و کرواسی

*چالش جدیدی در دوران مربیگری تو با پیوستن به تیم ملی ایران به وجود آمد. چگونه این همکاری شکل گرفت؟

این داستان به سال ۲۰۰۴ بازمی‌گردد، زمانی که من به عنوان مدرس و عضو کیمیسون نهایی اعطای دیپلم در آکادمی فوتبال کرواسی با دراگان اسکوچیچ آشنا شدم. ۹ ماه پیش یک دعوت‌نامه‌ای از دوستی قدیمی برای من رسید تا ماموریتی غیرممکن را با هم به سرانجام برسانیم. من بدون شک و تردیدی این پیشنهاد را قبول کردم.

*در ایران از شما چگونه استقبال شد؟

ایران به یکی از مهمان‌نواز ترین کشورهای دنیا شناخته می‌شود. یک کشور با مردمانی خونگرم که باعث من به سادگی با آنها وفق پیدا کنم. دراگان اسکوچیچ نیز در ایران از سال ۲۰۱۳ کار کرده بود و ۴ باشگاه در ایران را هدایت کرده بود و شناخت خیلی خوبی به ایران داشت. ایران خیلی شباهت ذهنی با ما دارند و همه این مسائل باعث شد تا من به خوبی با ایران سازگار شوم.

*نظر تو در خصوص مقدماتی جام جهانی چیست؟

در قاره آسیا به دلیل اینکه ۴۰ کشور برای رسیدن به جام جهانی تلاش می‌کنند، رقابت انتخابی، رقابتی طولانی و سخت است. این قاره ۵ سهمیه دارد و ۲ مقدماتی جام جهانی سپری شده است. ما هدایت تیم ملی ایران را در حالی برعهده گرفتیم و جانشین مارک ویلتموس بلژیکی شدیم که تقریبا تمام امیدها نقش بر آب شده بود. ایران در رده سوم قرار دارد و تنها ۴ بازی باقی مانده بود. ایران نباید حتی یک بازی را هم شکست می‌خورد ولی ما این مرحله را بدون هیچ عیب و نقصی سپری کردیم. ما ۴ برد کسب کردیم و به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی رسیدیم. ما هنوز روند شکست ناپذیری خودمان را تا همین الان حفظ کرده‌ایم و توانسته‌ایم از ۶ بازی به ۱۶ امتیاز دست یابیم. ما الان می‌توانیم بگوییم که در آستانه صعود به جام جهانی قرار داریم و در کنار ما ، کره جنوبی بسیار به این صعود نزدیک است. در گروه دیگر نیز عربستان، استرالیا و ژاپن در حال تلاش برای رسیدن به جام جهانی هستند.

*در حال حاضر ، ایران در رده بیست و یکم جهان قرار دارد. انتظار شما از جام جهانی در قطر چیست؟

تیم ملی ایران در حالی که به رده بیست و یکم جهان رسید که سال گذشته در جایگاه سی و سوم قرار داشت. ایران اکنون به یکی از تیم‌های قدرتمند و جدی آسیا بدل شده است. انتظارات همه ما و ارتش ۸۵ میلیونی مردم ایران از تیم ملی بالاست و همه باور دارند که می‌توان نتیجه‌ای خوب رقم زد. البته این انتظارات منطقی است زیرا بازیکنان تیم ملی در باشگاه‌های بزرگ اروپایی مثل پورتو، زنیت، فاینورد، دیناموزاگرب، بواویشتا، آ.اک و دیگر باشگاه‌ها بازی می‌کنند.

*آیا این احتمال وجود دارد که ایران با کرواسی هم‌گروه شود؟

قطعا این احتمال وجود دارد که در جام جهانی ما با کرواسی دیدار کنیم. ما معتقدیم با اینکه کرواسی رتبه بهتری نسبت به ایران دارد، آن دیدار، جدالی جذاب و غیرقابل پیش بینی خواهد شد.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...