نسخه چاپی

احداث نخستین شهر بیت‌كوین دنیا در السالوادور

عکس خبري -احداث نخستين شهر بيت‌کوين دنيا در السالوادور

رئیس جمهور السالوادور اعلام كرد كه این كشور با بودجه‌ای ۱ میلیارد دلاری از طریق اوراق قرضه اولین شهر بیت كوین دنیا را می‌سازد.

به گزارش نما، السالوادور همچنان رهبری جنبش پذیرش بیت کوین (BTC) در دنیا را به عهده دارد؛ طرح ساخت اولیت شهر بیت‌کوین در دنیا که در ابتدا با یک میلیارد دلار اوراق قرضه بیت کوین تامین مالی خواهد شد، نخستین بار توسط «نجیب ابوکیله» رئیس جمهور السالوادور در کنفرانس هفته بیت کوین این کشور رونمایی شد. هدف از این رویداد جشن گرفتن پذیرش عمومی بیت کوین در السالوادور و افزایش مشارکت شهروندان در بازار رمزارزها بود.

ابوکیله درباره این شهر گفت: «در شهر بیت کوین آموزش‌های دیجیتال و فناورانه خواهیم داشت. انرژی کل شهر از طریق انرژی زمین‌گرمایی تامین می‌شود و وسایل حمل و نقل عمومی پربازده و پایا خواهند بود.»

به گفته «پائولو آردوینو»، مدیر ارشد فناوری Bitfinex این صرافی با راه‌اندازی یک پلتفرم اوراق بهادار برای نگهداری اوراق قرضه بیت کوین به این طرح کمک خواهد کرد و همچنین افزود: «این پلتفرم در آینده خانه بسیاری از دارایی‌های دیجیتالی محلی و خارجی خواهد بود که قوانین جدیدی را در زمینه دارایی‌های دیجیتالی در این کشور ایجاد می‌کنند. السالوادور، بیت‌فینکس و بلاک‌استریم در کنار هم تاریخ‌سازی می‌کنند.»

ابوکیله انتظار دارد که شهر بیت کوین مثل یک شهر عادی دربرگیرنده مناطق مسکونی، مراکز خرید، رستوران‌ها و غیره باشد، ولی همه چیز حول محور بیت کوین طراحی خواهد شد. ساکنان شهر فقط موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند و از این درآمدها برای پرداخت اوراق قرضه دولتی، توسعه زیرساخت‌های عمومی و حفظ و نگهداری از شهر استفاده خواهد شد.

«سامسون مائو»، مدیر ارشد امنیت بلاک‌استریم در این کنفرانس در خصوص تامین ۱ میلیارد دلار اوراق قرضه بیت کوین گفت: «بیت‌فینکس نهنگ‌های زیادی دارد. بنابراین مشکلی از بابت تامین ۱ میلیارد دلار اوراق قرضه وجود نخواهد داشت.»

مائو اضافه کرد: «۵۰۰ میلیون دلار از اوراق قرضه بیت کوین تا پنج سال از جریان اصلی نقدینگی خارج می‌شود. او توضیح داد که اگر چنین برنامه‌هایی از سوی سایر کشورها اجرا شود، در نهایت نیمی از ۲۱ میلیون بیت کوین موجود در بازار از چرخه نقدینگی خارج خواهد شد»

منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۸/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...