نسخه چاپی

مدارس موظف به فعالیت حضوری هستند/ بازگشایی تكلیف اصلی آموزش و پرورش است

عکس خبري -مدارس موظف به فعاليت حضوري هستند/ بازگشايي تکليف اصلي آموزش و پرورش است

سخنگوی بازگشایی مدارس، گفت:بازگشایی تكلیف اصلی وزارت آموزش و پرورش است، با بازگشایی و شروع فعالیت مدارس، اصل بر فعالیت حضوری است و مدارس نیزموظف هستند در این راستا فعالیت خود را گسترش دهند.

به گزارش نما، علیرضا کمره‌ای، سخنگوی بازگشایی مدارس، در مورد بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از امروز گفت:

بازگشایی تکلیف اصلی وزارت آموزش و پرورش است،بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر آموزش حضوری به صورت آرام و تدریجی این پروژه در مدت سه ماه انجام گرفته است.


وی در مورد این موضوع که با بازگشایی مدارس آیا شیوه‌های مجازی سابق ادامه پیدا می‌کند یا خیر گفت:با بازگشایی و شروع فعالیت مدارس، اصل بر فعالیت حضوری است و مدارس نیزموظف هستند در این راستا فعالیت خود را گسترش و به تدریج با رعایت پروتکل‌هادیگر هیچ مدرسه‌ای مجاز نیز به هیچ بهانه‌ای از فعالیت حضوری طفره برود.

کمره ای همچنین گفت:مدارس باید از حداکثر توان خود برای آموزش حضوری استفاده کنند، اما حکم واحدی در مورد ساعات حضور و آموزش وجود ندارد، چون ممکن است مدارس گروهبندی‌های خود را دارند.

وی ادامه داد: این امکان که مدارس هم فعالیت‌های حضوری داشته باشند و هم فعالیت‌های مجازی امکان پذیر نیست مگر اینکه استثناهایی وجود داشته باشد که در این صورت استفاده از آموزش‌های آفلاین و مدرسه تلوزیونی و محتواهای آموزشی را پیشنهاد می‌دهیم.

سخنگوی بازگشایی مدارس گفت :امروز در فاز سوم بازگشایی مدارس ۶ میلیون دانش آموز ابتدایی که در حدود ۴۱ درصد از دانش آموزان سطح کشور را در مناطق شهری در بر میگیرند به مدرسه رفتند.


وی گفت: در فاز اول بازگشایی ۲۹.۵ درصد از دانش آموزان مناطق روستایی و دانش آموزان مهارتی و در فاز دوم نیز در نیمه آبان ماه در حدود ۱۰.۸۳ درصد یعنی در حدود ۵ میلیون از دانش آموزان مدارس متوسطه دوم آموزش حضوری را از سرگرفته اند.

وی ادامه داد:همچنین دو میلیون و هفتصد هزار دانش آموز متوسطه اول که درحدود ۱۸.۵ درصد از جامعه آماری دانش آموزان را به خود اختصاص می‌دهند نیز در همین فاز وارد مدرسه شده اند و توفیق آموزش حضوری را پیدا کرده اند.

وی در پایان گفت: به طور کلی در فاز سوم که از امروز آغاز شده است بیش از ۸ میلیون و هفتصد هزار نفر از دانش آموزان ما وارد فرآیند آموزش حضوری شده اند که به این ترتیب پروژه بازگشایی مدارس از امروز به طور کامل انجام گرفته است.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...