نسخه چاپی

بدترین روز دوران ریاست جمهوری اوباما

رئیس جمهور آمریكا روز یكشنبه اعلام كرد كشتاری كه پانزده روز قبل در یك مدرسه ابتدایی در شهر نیوتاون رخ داد بدترین روز در دوران ریاست جمهوری وی بوده است.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، باراک اوباما در سخنانی درباره حادثه تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در شهر نیوتاون در ایالت کنتیکت که در آن بیست و شش نفر از جمله بیست دانش آموز کشته شدند متعهد شد برای مقابله با خشونت ناشی از انتشار بی رویه سلاح در آمریکا تدابیر مهمی اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، اوباما در مصاحبه با شبکه تلویزیونی « ان بی سی » گفت: « فاجعه کشتاری که به تازگی در یک مدرسه در شهر نیوتاون رخ داد بدترین روز در دوران ریاست جمهوری من تاکنون بوده است و دیگر نمی خواهم حادثه ای مشابه آن تکرار شود.»

وی افزود تمام توان سیاسی خود را برای پیگیری این پرونده بسیار حساس در آمریکا به کار خواهد گرفت هرچند که قانون اساسی کشور حق شهروند آمریکایی را برای خرید سلاح تضمین می کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین جو بایدن معاونش را مکلف کرد رایزنی ها و توصیه های لازم را تا اواخر ماه ژانویه آینده برای جلوگیری از تکرار حوادث تیراندازی کورکورانه به خصوص در مدارس و دانشگاه ها انجام دهد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...