نسخه چاپی

تكمیل فاز نخست نیروگاه برق راشد تربت حیدریه نیازمند ۵۰ میلیون یورو است

تکميل فاز نخست نيروگاه برق راشد تربت حيدريه نيازمند ?? ميليون يورو است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه بیان كرد: ظرفیت این نیروگاه ۵۴۶ مگاوات است و در صورت عدم نیاز داخلی با نظارت وزارت نیرو امكان صدور برق آن به كشورهای همسایه وجود دارد.

به گزارش نما ، احسان کریمی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه در سخنانی بیان کرد: تاکنون ۵۰ میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن به طرح نیروگاه سیکل ترکیبی برق راشد این شهرستان تخصیص یافته و تکمیل فاز نخست آن نیازمند ۵۰ میلیون یورو دیگر است.


 کریمی در ادامه این سخنان اضافه کرد: عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی راشد تربت‌حیدریه در سال ۱۳۹۷ با هدف تامین برق مطمئن و پایدار و ایجاد زمینه صدور برق به کشورهای همسایه آغاز شد.


معاون عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه همچنین افزود: واحد نخست گازی این نیروگاه در صورت تامین اعتبار وارد مدار شده و تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد.


وی با اشاره به سه فاز نیروگاه سیکل ترکیبی برق راشد تربت حیدریه تاکید کرد و گفت: این پروژه در سه فاز تعریف شده و تکمیل کامل آن نیازمند ۱۹۵ میلیون یورو است که باید از طریق صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن کشور تامین شود.


کریمی در خاتمه متذکر شد: ظرفیت این نیروگاه ۵۴۶ مگاوات است و در صورت عدم نیاز داخلی با نظارت وزارت نیرو امکان صدور برق آن به کشورهای همسایه وجود دارد و این نیروگاه برق در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار در ۱۲ کیلومتری شمال شرق شهرستان تربت‌حیدریه قرار دارد.

موج

۱۴۰۰/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...