نسخه چاپی

آمریكا از عراق هم می‌رود؟

عکس خبري -آمريکا از عراق هم مي‌رود؟

خروج آمریكا از افغانستان و اكنون از عراق نشان می‎دهد كه مقام‎های كاخ سفید به دنبال فرار از بحران‎های خودساخته هستند.

به گزارش نما، پیش بینی‌ها در زمینه خروج نیروهای آمریکایی از منطقه در حال وقوع است.

نخست افغانستان از وجود آمریکا خلاص شد و اکنون عراق در انتظار این موضوع است.
روند اخراج آمریکایی‌ها به دیگر کشورهای منطقه نیز خواهد رسید و پس از عراق نوبت سوریه است.

رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ فرموده بودند؛ «باید حضور فساد برانگیز آمریکا در این منطقه تمام شود.»

و اکنون سرانجام آمریکا تن به خواسته مردم عراق داده و وزیر دفاع آمریکا در جریان دیدار با وزیر دفاع عراق تأیید کرد که مأموریت نظامی آمریکا در عراق پیش از پایان سال جاری میلادی پایان خواهد یافت.

«جان کربی»، سخنگوی پنتاگون نیز در همین زمینه، گفت که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در جریان دیدار با «جمعه عناد»، وزیر دفاع عراق تأیید کرد که مأموریت نظامی آمریکا در عراق پیش از پایان سال جاری میلادی پایان خواهد یافت.

کربی در بیانیه رسمی خود گفت «آمریکا به تعهدات خود که در جریان گفتگوهای راهبردی آمریکا-عراق در جولای ۲۰۲۱ داده، پایبند بوده و هیچ نیروی آمریکایی با مأموریت رزمی تا پایان سال جاری میلادی در عراق نخواهد بود.»

در این بیانیه آمده است «آستین به وزیر دفاع عراق گفت که نیروهای آمریکایی به دعوت دولت عراق برای حمایت از نیروهای امنیتی این کشور حضور خواهند داشت.»

سران و حکام آمریکا به این مهم پی برده‎اند که دیگر مانند قبل توانایی حضور نظامی گسترده همراه با جنگ را در منطقه ندارد و این امر نشان دهنده افول قدرت نظامی و اقتصادی واشنگتن را نشان می‌دهد.

افول آمریکا تنها به شرایط سیاسی و اقتصادی این کشور بستگی ندارد که البته وضعیت سیاسی و اقتصادی آن یکی از عوامل مهم تصمیم به خروج از افغانستان و عراق است، اما یک عامل مهم دیگر نیز وجود دارد و آن مقاومت مردم منطقه و پافشاری بر اخراج آمریکا از غرب آسیا به ویژه کشورهای محور مقاومت است.

جبهه مقاومت اسلامی در تحمیل اخراج نقش اساسی داشته است.

مردم و گروه‌های جهادی در عراق با اصرار و پافشاری خود توانستند اخراج نیروهای آمریکایی را تبدیل به قانون کنند و مجلس این کشور قانون خروج نیروهای آمریکایی را تصویب کرد و سرانجام این اتفاق در حال وقوع است.

عراق با خروج نیروهای آمریکایی فرصت بازسازی و نوسازی خود را خواهد یافت، اما برای این هدف نیازمند آن است تا همه گروه‌ها و جریان‌های موجود در این کشور در یک اتحاد منسجم، علاوه بر حمایت از دولت و تقویت نیروهای مردمی، اجازه ندهند بار دیگر گروه‌های تروریستی جان بگیرند.

باید باور داشت که آمریکا با خروج نیروهای خود از عراق تلاش خواهد کرد تا گروه‌های تروریستی در این کشور را تقویت کند و اجازه ندهد ثبات و امنیت کامل در عراق حاکم شود.

قدر مسلم خروج آمریکایی‌ها یک پیروزی برای مردم عراق است که باید آن را فرصت بزرگی برای ایجاد کشوری پیشرفته و با ثبات غنیمت بشمارند.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...