نسخه چاپی

متن گفتگوی عضوجریان حریری با تروریستها

عکس خبري -متن گفتگوي عضوجريان حريري با تروريستها

یك شبكه ماهواره ای در سوریه گفتگوی تلفنی یكی از سران جریان 14 مارس لبنان با فرماندهان میدانی گروهكهای تروریستی در سوریه را منتشر كرد كه در این مكالمه كمك تسلیحاتی جریان 14 مارس به مخالفان سوری اثبات می شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، شبکه تلویزیون سوریه شب گذشته نوار صوتی گفتگوی "عقاب صقر" از اعضای جریان 14 مارس لبنان با فرماندهان میدانی گروهکهای مسلح در سوریه را منتشر کرد.

"رفیق لطف" از کارشناسان مسائل امنیتی در سوریه با اشاره به اسناد و مدارکی که گزارشهای شبکه های الجزیره و العربیه را تحت الشعاع قرار می دهد، تاکید کرد: ما اسناد و مدارک بسیاری در اختیار داریم که نقش "عقاب صقر" در قاچاق سلاح برای مخالفان سوری را به اثبات می رساند.

در همین راستا، شبکه تلویزیونی سوریه، نوار صوتی 9 دقیقه ای را پخش کرد که در طی آن عقاب صقر در حال اطلاع از آخرین اوضاع میدانی سوریه در گفتگو با گروهکهای تروریستی مسلح است.

وی در این اظهارات به کمکهای بشردوستانه هیچ اشاره ای ندارد و تنها به ارسال تجهیزات ماهواره ای و کمکهای نقدی در راستای تامین تسلیحات مخالفان سوری تاکید دارد.

صقر در ان گفتگو از گروهکهای تروریستی می خواهد در رویارویی با نظام سوریه یکپارچه شده و به شدت عملیاتها علیه نظام سوریه بیفزایند.

بخشی از گفتگوی عقاب صقر با فرماندهان گروهکهای تروریستی در سوریه پس از صحبتهای اولیه؛

عقاب صقر: به زودی تجهیزاتی در اختیار شما قرار می دهیم که فکرش را همی نمی کنید!

فرمانده گروهک تروریستی : خدا خیرتان بدهد، ما هم به زودی مسائل غافلگیرکننده ای برای شما خواهیم داشت.

عقاب صقر: خیلی خوب، خیلی خوب!

فرمانده گروهک تروریستی: فقط این شماره تلفنی من را داشته باش...

عقاب صقر: ببین بگذار مسئله ای را با تو در میان بگذارم. من در پی یکی از اعضای ارتش آزاد (سوریه) هستم تا انفجارهای اخیر حلب که به آنها منتسب شده است، تکذیب کند.

فرمانده گروهک تروریستی: خب، الان کنار من "عامر الزعبی" از اعضای ارتش آزاد حضور دارد ، می خواهی با او صحبت کنی؟

عقاب صقر: من یک سخنگوی ارتش آزاد می خواهیم ، کسی را نمی شناسی؟ می خواهم او در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی این مسائل را تکذیب کند؟

فرمانده گروهک تروریستی: خب، "ایاد الدیک" سخنگوی گردان "خالد بن الولید" را می شناسم. شماره او را در اختیارت قرار می دهم.

عقاب صقر: خب دیگر چه نیازهایی دارید؟

فرمانده گروهک تروریستی: ما تلفن ماهواره ای "ثریا" و برخی تجهیزات ماهواره ای می خواهیم.

عقاب صقر: باشه، بهترین تجهیزات را در اختیارت قرار می دهم!

فرمانده گروهک تروریستی: خیلی ممنونیم ، شما هم هیچ نگرانی از مسائل میدانی و نبرد نداشته باشید!

این گفتگو در ادامه پایان می یابد. البته شبکه تلویزیونی سوریه اعلام کرده که نوارهای صوتی متعددی در اختیار دارد و این تنها بخشی از کمکهای آشکار جریان 14 مارس به گروهکهای تروریستی سوریه است.

پیش از این نیز جریانهای سیاسی در لبنان با اشاره به اسناد و مدارک مربوط به دخالت عقاب صقر نماینده وابسته به فراکسیون چهارده مارس در سوریه، آن را نشانه اصرار این جریان برای دخالت در امور این کشور دانست.

جریانهای سیاسی در لبنان حتی از "میشل سلیمان" رئیس جمهور لبنان نیز تقاضا کرده اند برای ادامه حفظ بی طرفی لبنان در تحولات سوریه از اقدامات تحریک آمیز جریان مارس جلوگیری به عمل آورد.

پیش از این نیز افشای یک سند نشان می داد که جریان 14 مارس از مفتی لبنان به علت عدم صدور حکم جهاد علیه نظام سوریه، خشمگین شده و خواستار افزایش فشارها برای برکناری وی است.

۱۳۹۱/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...