نسخه چاپی

آژانس، نكمیل كننده پازل فشار سیاسی بر ایران؟

اهداف سفر گروسی به تهران

عکس خبري -اهداف سفر گروسي به تهران

مدیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دومین بار در زمان حیات دولت سیزدهم به تهران سفر كرد، در آستانه ی سفر گروسی به تهران پایگاه اینترنتی هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در مطلبی خواستار دسترسی آژانس به سایت تسا شد، بعد از این خبر گروسی هم طی سخنانی مدعی شد كه نگران سایت تسا است!

مدنی- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دومین بار در زمان حیات دولت سیزدهم به تهران سفر کرد، در آستانه ی سفر گروسی به تهران پایگاه اینترنتی هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در مطلبی خواستار دسترسی آژانس به سایت تسا شد، بعد از این خبر گروسی هم طی سخنانی مدعی شد که نگران سایت تسا است!
مذاکرات وین که نزدیک می‌شود، تحولات حول برنامه هسته‌ای سرعت بیشتری می‌گیرد، سایت تسا در گذشته مورد هدف یک اقدام خرابکارانه از سوی رژیم صهیونیستی قرار گرفت و 4 دوربین نظارتی آن دچار اشکال شد ، بعد از این اقدام بود که ایران اعلام کرد دیگر اجازه نصب دوربین‌های آژانس را نخواهد داد. این، حالا به یک چالش در مناسبات با آژانس تبدیل شده و در سفر اخیر گروسی به تهران مورد اشاره قرار گرفته است به نظر می رسد اولین هدف سفر گروسی در آستانه آغاز دور هفتم مذاکرات وین با هدف لغو تحریم ها و احیای برجام، کلید زدن یک پروژه سیاسی برای افزایش فشار به ایران با هدف امتیاز گیری از دولت رئیسی باشد و اما هدف دوم گروسی را می توان آماده سازی مقدمات نظارت سازمان بر پایگاه تسا دانست اما مسئولین ایران به واسطه ی عملکرد گذشته ی آژانس به آن بدبین شده اند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره در مقابل اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی در ایران سکوت کرده است. بر اساس قطعنامه‌های کنفرانس عمومی آژانس و مجمع عمومی سازمان ملل این نهاد ملزم است که هرگونه تجاوز و اقدام ‌تروریستی نسبت به تاسیسات هسته‌ای اعضا را محکوم کند. وظیفه‌ای که درخصوص اقدامات ‌تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ایران بر زمین مانده است. رژیم صهیونیستی تا به امروز بارها عملیات خرابکارانه علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انجام داده و چندین نفر از دانشمندان هسته‌ای کشورمان را به شهادت رسانده است، اما آژانس تابه امروز هیچ‌یک از این اقدامات را محکوم نکرده است.
رفتار آژانس در مورد اقدامات ‌تروریستی رژیم صهیونیستی مانند ‌ترور دانشمندان و خرابکاری در تاسیسات ایران نشان‌دهنده عدم مسئولیت‌پذیری و سیاسی‌کاری این نهاد بین‌المللی است



۱۴۰۰/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...