نسخه چاپی

افسرضداطلاعات از نفوذسپاه می‌گوید

افسر بازنشسته ضد اطلاعات ارتش آمریكا گفت سپاه پاسداران ایران توانمندی زیادی برای جمع آوری اطلاعات از اهداف مختلف در خاك آمریكا كسب كرده است.

به گزارش نما، به نقل از کیهان، استيون اوهن مولف كتاب «سپاه پاسداران تهديد در حال رشد و دولت آمريكا در خواب» در گفت وگو با تلويزيون بي بي سي و در پاسخ اين سوال كه چه چيزي دولت آمريكا را نگران نفوذ ايران در آمريكاي لاتين كرده، گفت: بايد در نظر داشت كه خيلي از قانون گذاران آمريكا در اين باره نگران بودند و قانوني با اكثريت مطلق سنا و مجلس نمايندگان تصويب شد و به اوباما داده شده كه آن را امضا كند.


وي اظهار داشت: مشخص نيست آيا دولت براي اين قانون علاقه زيادي داشته يا اينكه قانون بيانگر نظر نمايندگان كنگره است كه نگران نفوذ سپاه پاسداران و مخصوصا سپاه قدس در آمريكاي لاتين هستند.


اوهن خاطرنشان كرد: فعاليت سپاه پاسداران فراتر از افغانستان، عراق و لبنان است آنها در آفريقا هم حاضرند و سال هاست كه در آمريكاي لاتين هم هستند.


اوهن تصريح كرد: آنها سال ها است كه در منطقه مرزي برزيل، پاراگوئه و آرژانتين و اخيرا با اتحاد با هوگو چاوز كه او هم ايده هاي ضد آمريكايي دارد، فعاليت مي كنند. سپاه پاسداران مهمترين مهره ايران براي يافتن متحدان تازه و ايجاد توانايي عملياتي از آمريكاي لاتين تا مكزيك و مرز آمريكا بوده است.


وي اضافه كرد: سپاه پاسداران به خصوص از طريق بازوي حزب الله توانمندي قابل ملاحظه اي براي جاسوسي عليه بسياري از اهداف در خاك آمريكا به ويژه ساختمان هاي دولت فدرال يا اهداف نرم مانند مراكز خريد و ورزشگاه ها و تاسيسات زيربنايي كسب كرده است.

۱۳۹۱/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...