نسخه چاپی

نشست هیئت تحقیقات پرونده ترور شهید سلیمانی امروز در عراق

عکس خبري -نشست هيئت تحقيقات پرونده ترور شهيد سليماني امروز در عراق

نخستین نشست هیئت تحقیقات پرونده ترور سردار شهید سلیمانی و همراهان ایشان برگزار می‌شود.

به گزارش نما، یرو توافقنامه منعقده بین قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و شورای قضائی کشور عراق در تاریخ ۱۳۹۹.۱۱.۲۱، نخستین نشست مشترک هیئت تحقیقات در پرونده ترور سردار شهید سلیمانی و همراهان ایشان به میزبانی کشور عراق طی روزهای سوم و چهارم آذرماه برگزار می‌شود.


بنابراین گزارش، در سفر سال گذشته هیئت عالی قضایی ایران به عراق، در مورد پرونده شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تصمیم گرفته شد کارگروه‌های فعال در دو کشور در این پرونده، همکاری نزدیک‌تری داشته باشند و این موضوع پیگیری جدی شود.

یکی از سرفصل‌های مهم سفر بهمن ۹۹ رئیس قوه قضائیه به عراق، پیگیری جنایت ترور سردار شهید سلیمانی بود.

به گفته علی باقری، دبیر وقت ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، این موضوع در دو بعد پیگیری شد؛ بُعد قضائی و بُعد حقوقی که هر دو مهم است. در بُعد قضائی بعد از انجام این جنایت توسط آمریکایی‌ها، هم در ایران و هم در عراق پرونده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این اقدامات در ایران منتهی شد به صدور قرار برای ۴۶ متهم و در عراق هم حکم جلب ترامپ، صادر شد، ‌اظهار کرد: پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس هم اهمیت بالایی دارد؛ چون سرنوشت پیگیری قضائی، مجازات آمران و عاملان و مباشران ترور است، اما با پیگیری حقوقی می‌توان انتقام سخت را محقق کرد.

همچنین قاضی ویژه پرونده ترور فرماندهان شهید جبهه مقاومت نیز در بهمن ۹۹ افزود: پس از پیگیری‌های قضایی و انجام فرآیندها، حکم جلب برای رئیس جمهور سابق آمریکا برابر ماده ۴۰۶ قانون محاکمات عراق، از سوی دستگاه قضایی این کشور صادر شده است.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...