نسخه چاپی

ابوترابی:كتبا از دولت لایحه بودجه را تقاضا كرده‌ایم

نایب رئیس مجلس می‌گوید باید تاكنون لایحه بودجه تقدیم مجلس می‌شد، اما این تأخیر را اعلام كرده‌ایم و در نامه‌ای درخواست كردیم در كوتاهترین فرصت لایحه بودجه را تقدیم مجلس كنند.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد با بیان اینکه هر گاه عالم و عاقل شدیم، بودجه عملیاتی عملی می‌شود، افزود: بودجه‌ریزی عملیاتی نتیجه علم و عقل است. بودجه‌ریزی عملیاتی یعنی پرداخت منابع مالی در برابر ارائه کار و انجام وظایفی که دستگاه‌ها عهده دار آن هستند.

وی که با ایسنا گفتگو می کرد، اضافه کرد: بودجه ریزی عملیاتی متأسفانه تاکنون در دستور کار نبوده ‌است و هزینه‌های کشور بدون نگاه به کارکردهای مرتبط با آن افزایش پیدا کرده است. هزینه‌های جاری در طول این 8 سال اخیر، بیش از 4 برابر افزایش پیدا کرده است. امیدواریم یک روزی برسد که بودجه ریزی عملیاتی عملی شود و هزینه‌هایی را بی جهت پرداخت نکنیم و با کمترین هزینه بیشترین بهره برداری را داشته باشیم و بهره‌وری را افزایش دهیم و کار را با بهترین کیفیت و کمترین هزینه انجام دهیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع درآمدی، طبیعتأ بودجه‌ریزی ما معقول‌تر خواهد شد، عمده منابع بودجه به هزینه‌های جاری اختصاص پیدا می‌کند، باید تلاش کنیم هزینه‌های جاری را کاهش دهیم تا در نتیجه این منابع را به حوزه‌های اقتصادی هدایت کنیم.

ابوترابی فرد ادامه داد: کل درآمد کشور تا پایان سال شاید به حدود 90 هزار میلیارد تومان برسد که مقداری از آن درآمد حاصل از مالیات، بعضی از درآمدها‌ی جانبی دیگر و الباقی نیز درآمدهای حاصل از نفت است که بیش از نصف منابع بودجه را از درآمدهای نفت تأمین کرده‌ایم.

وی اعلام کرد: نرخ دلار نیز در بودجه سال آینده هنوز نهایی نشده است، گمان من این است که زیر 2 هزار تومان باشد، حالا باید یک مقداری روی آن کار شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: چنانچه نظر شورای نگهبان درباره مصوبه مجلس در مورد قانون انتخابات را تامین کنیم، برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری عملی و اجرا خواهد شد.

ابوترابی فرد تأکید کرد: مباحث علمی بسیار خوب است به شرطی که در یک سطح معقولی مطرح شود، ملت عزیز ما از یک بصیرت و شناخت خوبی برخوردار هستند و باید زوایا و نگاه‌های سیاسی و دیدگاه‌های اقتصادی را در یک فضای منطقی، علمی و با نگاه کارشناسی باز کرد تا به تصمیمات معقولی رسید.

۱۳۹۱/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...