نسخه چاپی

شریعتمداری رسما اعلام كاندیداتوری كرد

وزیر بازرگانی دولت اصلاحات گفت: تصمیمم برای كاندیداتوری قطعی است اما ممكن است شرایطی در آینده پیش بیاید و برخی مسائل را تغییر دهد.

به گزارش نما محمد شریعتمداری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره كانديداتوري‌اش در انتخابات آتي رياست جمهوري اظهار داشت: هنگامي كه فردي قصد حضور در انتخابات را دارد، نبايد نسبت به اين موضوع بي تفاوت باشد، من نيز همچون كانديداهاي ديگري كه اين مسئله را بررسي مي‌كنند، در حال انجام كارهايي هستم.

وی ادامه داد: تصميمم براي كانديداتوري قطعي است اما ممكن است شرايطي در آينده پيش بيايد و برخي مسائل را تغيير دهد.

شريعتمداري درباره نحوه ورود خود به انتخابات كه آيا به صورت مستقل مي آيد يا از جانب تشكل‌هاي سياسي، اظهار داشت: تاکنون جمع‌هایی از معتدلين اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از من درخواست كانديداتوري كرده‌اند و به صورت خودجوش در همين راستا تشكل‌هايي را ايجاد كرده‌اند.

وزير بازرگاني دولت اصلاحات با اشاره به ديدار خود با جبهه دفاع از ارزش‌ها افزود: بعضي از تشكل‌ها نيز در مطبوعات حرف‌هايي مي‌زند و از من درخواست كانديداتوري دارند همچنين مجموعه کارآفرینان نيز تقاضا کرده‌اند تا من در انتخابات شرکت کنم.

وي تصريح كرد: کار تشکیلاتی را صددرصد قبول دارم اما معتقدم که صف‌بند‌ی‌های سیاسی موجود که در کلیات به چپ و راست مشهور هستند، در ایام انتخابات به جز زماني كه فضاي رقابتي كاملا قطب بندي باشد، رنگ می‌بازند.


*احمدي نژاد برخاسته از حزب قديمي نبود اما مناسبات جديدي را به وجود آورد


شريعتمداري ادامه داد: مثلا آقای احمدی‌نژاد برخاسته از یک حزب قدیمی نبود اما گفتگو‌هایش با مردم، حضورش در صحنه و ارتباطاتی که برقرار کرد، مناسبات جدیدی را بوجود آورد.

اين فعال سياسي با اشاره به اينكه صف‌بندی‌های سیاسی کشور در زمان انتخابات و هنگامی که امکان مواجه مستقیم مردم با آنان فراهم می‌شود به صورت طبیعی رنگ می‌بازند، ادامه داد: علت اين رنگ باختن اين است كه مردم ایران بسیار جستجوگرند و می‌بینند کسانی که قبل از رسيدن به قدرت شعارهايي را مطرح مي‌كردند اما بعد از رسیدن به قدرت حرف‌های خود را عملي نمي‌کنند.

شريعتمداري با بيان اينكه بعضي از گروه‌هاي مرجع اهميت بيشتري نسبت به احزاب دارند، گفت: مردم با دقت بیشتری به کاندیداها و سابقه آنان نگاه می‌کنند و کمتر توجه می‌کنند به کدام جناح و حزب تعلق دارند.

وي افزود: اگر در اين دوره از انتخابات اشخاص دارای کاریزما حضور پیدا نکنند و در مقابل انتخابات به رقابتي میان افکار و اندیشه‌هاي برخی از كارشناسان كه آنان را رجل سیاسی می‌شناسیم، معطوف شود؛ مردم با دقت بیشتری به برنامه‌ها و تیم آنان نگاه می‌کنند.


*کاندیداها برنامه و تيم همراه خود را معرفي كنند


شريعتمداري تاكيد كرد: در این دوره خوب است كه کاندیداها برنامه و تيم همراه خود را معرفي كنند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا شما به عنوان کانديدا تيم همراه خود را معرفي خواهيد کرد؛ گفت: در زمان مشخص برنامه و تيمم را معرفي مي‌كنم چراکه اعتقاد و باورم این است که باید شرایطی فراهم شود تا تمامي كانديداها برنامه و تیم خود را معرفی كنند.

وزير بازرگاني دولت اصلاحات درباره زمان آغاز برنامه‌ريزي‌هاي خود براي انتخابات اذعان داشت: از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌هايم را آغاز كرده ام چرا که کسی که قصد حضور در این عرصه را دارد، باید برنامه ریزی کند.

شريعتمداري در پاسخ به اينكه آيا ستاد انتخاباتي تشكيل داده يا خير، اظهار داشت: تانون ستادي تشكيل نداده‌ام چرا كه اين كار قانونی نیست.


*براي تبليغات گسترده، حزب ندارم


وي افزود: من حزب ندارم تا از طريق آن بتوانم تبليغات گسترد‌ه‌اي انجام بدهم اما به نظرم طرفداران روحیه اعتدال و عقلانیت در جامعه زیاد‌اند و به محض اینکه صدایی را می‌شنوند، مثل ضمیری که مرجع خود را پیدا می‌کنند آنان نیز به آن مرجع رجوع خواهند کرد.


*از احزابي که در ايام انتخابات شکل مي‌گيرند دل خوشي ندارم


عضو شوراي مركزي دفاع از ارزش‌هاي در پاسخ به اينكه آيا تصميم براي تشكيل حزب دارد يا خير افرود:‌ فعلا قصد تشکیل حزب را ندارم و از احزابی که در ایام انتخابات شكل مي‌گيرند، دل خوشی ندارم البته الان چنین چیزی در ذهنم نیست اما اگر در ادامه مسیر تشکلی شکل بگیرد به گونه‌ای که تاثیرگذاری جدی داشته باشیم، به نظرم خوب است.

لازم به ذكر است كه محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی دولت اصلاحات بوده‌ و در حال حاضر عضو جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی نيز است.

۱۳۹۱/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...