نسخه چاپی

نخستین دارو برای بهبود رشد در كودكان رونمایی شد

عکس خبري -نخستين دارو براي بهبود رشد در کودکان رونمايي شد

یك شركت داروسازی در آمریكا برای یكی از شایع‌ترین اشكال كوتولگی (كوتاه‌قامتی) مجوز مصرف در اتحادیه اروپا را دریافت كرد.

به گزارش نمابه نقل از خبرگزاری رویترز، کوتاه قامتی یا کوتولگی به افرادی اطلاق می‌شود که قدی کمتر از ۱۴۷ سانتی متر دارند. از عوامل ژنتیکی تا عوامل هورمونی و مشکلات مرتبط با سبک زندگی و عوامل محیطی مانند سوء تغذیه همگی می‌تواند در بروز کوتولگی موثر باشد.

دانشمندان تلاش‌های زیادی برای شناسایی عوامل دخیل در کوتولگی انجام داده اند. در این بین برخی غول‌های داروسازی جهان به دنبال راهکارهای درمانی برای جلوگیری از بروز کوتولگی برآمده اند. به تازگی شرکت داروسازی بیومارین به روش درمانی موثری در این زمینه دست یافته است.


این شرکت پس از سال‌ها تحقیق موفق به رونمایی از روشی برای مقابله با کوتولگی شد. در این روش، روزانه یک دوز تزریقی به کودکانی که در معرض خطر کوتولگی قرار دارند تزریق می‌شود. سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از این دارو را مورد تایید قرار داده است.

برای نخستین بار در جهان یک داروی تایید شده از سوی مراجع ذی صلاح بهداشتی برای درمان کوتولگی معرفی شد. این دارو که "ووکس زوگو" نام دارد برای کودکان بالای ۵ سال جواز استفاده گرفت. متخصصان می‌گویند کشف و تایید این دارو می‌تواند گامی موثر برای پایان بخشیدن به موضوع کوتولگی در جهان باشد.

هم اینک بسیاری از کشورهای جهان هیچ راهکار درمانی تایید شده‌ای برای درمان آکندروپلازی ندارند. آکندروپلازی یکی از رایج‌ترین گونه‌های اختلال ژنتیکی محسوب می‌شود که یک مورد از هر ۲۵ هزار نوزاد تازه متولد شده را درگیر می‌کند.

شرکت داروسازی بیومارین آمریکا می‌گوید هزینه سالانه استفاده از این دارو برای هر کوتوله ۲۴۰ هزار دلار خواهد بود. با این حال، شرکت‌های بیمه می‌توانند این هزینه را تحت پوشش قرار دهند. در صورت تولید انبوه دارو و نیز واگذاری حق امتیاز تولید آن به شرکت‌های داروسازی دیگر، انتظار می‌رود هزینه نهایی دارو برای این افراد کاهش یابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۰/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...