نسخه چاپی

آمریكا افغانستان را به یك «سیاه‌چاله فساد» تبدیل كرده است

عکس خبري -آمريکا افغانستان را به يک «سياه‌چاله فساد» تبديل کرده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتشار یادداشتی كوتا درباره نتایج جنگی كه آمریكا و متحدانش گفت: اقدام نظامی، افغانستان را در آستانه یك فاجعه انسانی قرار داده است.

به گزارش نما به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتشار یادداشتی کوتاه درباره نتایج جنگی که آمریکا و متحدانش به مدت ۲۰ سال در افغانستان ایجاد کردند، گفت: اقدام نظامی، افغانستان را در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داده است و آمریکا همچنان به تشدید این بحران دامن می‌زند.

زاخارووا همچنین افزود: مسخره‌ترین چیز این است که آمریکایی‌ها، به افغان‌ها وعده کمک‌های بشردوستانه می‌دهند اما دارایی‌های آن‌ها را در بانک‌هایشان مسدود کرده‌اند. مشخص نیست این دارایی‌ها چه زمانی به صاحبان بر حق خود می‌رسند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، وزارت دفاع آمریکا، افغانستان را به یک «سیاه‌چاله فساد» تبدیل کرده است.

روز شنبه همچنین «ملأ محمد حسن آخوند»، نخست وزیر طالبان در یک پیام صوتی که از طریق تلویزیون ملی افعانستان پخش شد، در سخنانی اعلام کرد: امنیت در افغانستان تأمین خواهد شد از جان و ‏مال مردم دفاع می‌شود. بر اساس اعلام شبکه تلویزیونی آریانا نیوز، نخست وزیر دولت موقت طالبان در این باره ادامه داد: حقوق زنان، عزت و آبروی آن‌ها از سوی طالبان تأمین شده است. با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، برای تمام کسانی که در حکومت گذشته کار کرده‌اند، عفو عمومی صادر شد و اکنون کارمندان در ادارات کار می‌کنند و برای احدی مشکلی وجود ندارد. وی در ادامه تصریح کرد: اشغال به پایان رسیده و جنگ در افعانستان پایان یافته است.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...