نسخه چاپی

وزیر بهداشت: در شرایطی ‌دولت را تحولی گرفتیم كه اصلاً واكسن نداشتیم / ۵۰ میلیون دوز واكسن تا آخر شهریور وارد می‌شود / واكسیناسیون نامحدود كارگران آغاز شد

عکس خبري -وزير بهداشت: در شرايطي ‌دولت را تحولي گرفتيم که اصلاً واکسن نداشتيم / ?? ميليون دوز واکسن تا آخر شهريور وارد مي‌شود / واکسيناسيون نامحدود کارگران آغاز شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه در تولید واكسن داخلی در دنیا پیشرو هستیم، گفت: ایران از لحاظ وضعیت قرمز كرونایی پاك است اما باید مواظب ویروس جدید آفریقایی باشیم.


به گزارش نما، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت روز یکشنبه در همایش ملی «۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت» در سالن همایش های رازی افزود: سویه جدید آفریقایی قابلیت انتقال بالایی دارد و از سیستم ایمنی بدن گریزان است از این رو باید همه اقدامات در جهت جلوگیری از این ویروس به کشور رصد شود.

وی تاکید کرد: البته فقط ۲۶ درصد مردم آفریقای جنونی واکسن کرونا را دریافت کردند و این موضوع به انتشار سویه جدید کرونا کمک می کند.


وزیر بهداشت اظهار داشت: ۱۵۰ میلیون دز واکسن به کشور وارد و ۲۰ میلیون دز واکسن نیز در داخل تولید شده و در زمینه واکسن های داخلی پیشرو در دنیا هستیم.

عین اللهی ادامه داد: اکنون در مجموع ۸۵ درصد مردم واکسن تک دز و در برخی استان‌ها ۹۳ درصد دز اول را دریافت کردند و ۷۰ درصد دو دز را تزریق کرده اند.

به گفته عین اللهی، یک میلیون نفر نیز دز سوم را تزریق کردند و از افراد ریسک پذیر و سن بالا می خواهیم برای دریافت دز سوم اقدام کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در این همایش باید از کادر سلامت یاد کنیم که از ابتدای شیوع کرونا تلاش زیادی را انجام دادند.

عین اللهی گفت: ایران امروز نام درخشان در دنیا است و در فاجعه کرونا که روزانه ۵۰ هزار مبتلا و بالای ۷۰۰ نفر مرگ و میر روزانه داشتیم ، توانستیم با پوشش واکسیناسیون عمومی این آمار را کاهش دهیم.

وزیر بهداشت افزود: در واقع تلاش جمعی و استفاده از تجربیات دفاع مقدس باعث شد خدمات ارزنده ای با همکاری وزارتخانه های مختلف، بانک مرکزی، هلال احمر و غیره در امر واکسیناسیون ارائه دهیم و جوانان نیز پر شور پای کار آمدند.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت با آمدن مردم به صحنه به موفقیت رسید و افتخار می کنیم مردم در این پروژه از ما حمایت کردند.

عین اللهی تصریح کرد: تا پای شهادت ایستاده ایم و رسانه ها در این راه حماسه های کادر درمان را نشان دادند و چالش ها و مشکلات، هنر ایثار و فداکاری مدافعان سلامت را به تصویر کشیدند.
منبع: ایرنا

۱۴۰۰/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...