نسخه چاپی

دیدار امیرخان متقی با نماینده هیئت دیپلماتیك انگلیس

عکس خبري -ديدار اميرخان متقي با نماينده هيئت ديپلماتيک انگليس

سرپرست وزارت خارجه افغانستان كه برای دور دوم مذاكرات با آمریكا در دوحه به سر می برد؛ دیداری با نماینده هیئت دیپلماتیك انگلیس انجام داده است.

به گزارش نمابه نقل از اسپوتنیک، «مارتین لانگدن» کاردار هیئت نمایندگی انگلیس در افغانستان –که بعد از سقوط کابل در دوحه قطر مستقر شد- دیدار و گفتگویی با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان داشته است.

لانگدن در این باره مدعی شد: با متقی و همکارانش درباره اوضاع انسانی، تداوم حمایت انگلیس از مردم افغانستان، چالش تروریسم و ضرورت بازگشت همه دختران افغان به مدرسه صحبت کردیم.

پیشتر، «عبدل القهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده بود که متقی مذاکراتی دو روزه با هیئت اتحادیه اروپا به سرپرستی «توماس نیکلسون» نماینده ویژه این اتحادیه در امور افغانستان داشته که شامل موضوعاتی مانند اوضاع انسانی، بهداشت و مسائل امنیتی بوده است. طرفین برای ادامه این دیدارها توافق کرده اند.

هیئت مذاکره کننده طالبان در حال حاضر برای برگزاری دور دوم مذاکرات با آمریکا که قرار است دو هفته طول بکشد، در دوحه قطر به سر می برد.

هیئت طالبان در این مذاکرات در مورد موضوعات سیاسی، پول های مسدود شده افغانستان، کمک‌های بشردوستانه، گشایش دوباره سفارتخانه‌ها در کابل و تأمین امنیت آنها و سایر موارد مرتبط بحث و گفتگو خواهد کرد.

طالبان خواستار آزادی ۱۰ میلیارد دلار از دارایی های افغانستان است که در بانک های آمریکا بلوکه شده اند.

با ورود به فصل سرما، نهادهای بین المللی درباره بروز فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داده اند حال آنکه گفته می شود در مواجهه با بحران نقدینگی، نظام بانکی این کشور هم تا فروپاشی، بیش از چند ماه فاصله ندارد.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...