نسخه چاپی

میراث بودجه‌ای دولت روحانی/ رفع مشكلات زمان‌بر است

عکس خبري -ميراث بودجه‌اي دولت روحاني/ رفع مشکلات زمان‌بر است

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت رئیسی وارث بودجه غیرواقعی و تورم‌زایی است كه در دولت سابق تدوین شد و نباید توقع داشت كه مشكلات به سرعت رفع شود.

به گزارش نما، محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اظهارات اخیر برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه رئیسی باید گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت را ارائه دهد، گفت: حجت‌الاسلام رئیسی هیچ‌گاه ادعا نکرد که بعد از ۱۰۰ روز قرار است تحول اساسی در وضعیت کشور ایجاد شود، اما حسن روحانی اعلام کرده بود که در ۱۰۰ روز مشکلات کشور را رفع می‌کند. بنابراین کسی که وعده‌ای را مطرح می‌کند، باید آن را محقق کند اما رئیسی چنین وعده‌ای نداده است.

وی بیان کرد: رئیسی و دیگر دولتمردان شعار رفع فوری مشکلات را ندادند و بر این اساس نمی‌توان از دولت توقع داشت که به سرعت مشکلات ساختاری کشور را برطرف کند. البته دولت مسیر اصلاح وضعیت کشور را در دستور کار خود قرار داده است و امیدواریم که این مسیر را با قدرت بیشتری پیش ببرد.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از افراد با نگاه سیاسی از دولت مطالبه دارند و خودشان هم به خوبی می‌دانند رفع مشکلاتی که در ۸ سال گذشته و با سوء‌مدیریت دولت سابق به وجود آمده، زمان‌بر است.

در دولت روحانی منابع ارزی کشور مسدود شد

زنگنه با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی دولت فعلی، تأمین منابع ارزی است، متذکر شد: متأسفانه در دولت قبل همه درگاه‌های ورود ارز به کشور به بهانه‌هایی چون FATF بسته و حتی اطلاعات بسیاری از صرافی‌های داخلی به خارج از کشور داده شد. در دولت روحانی بسیاری از منابع ارزی کشور مسدود شد و کمبود منابع ارزی امروز مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرده است.

وی افزود: همچنین رویکردهای اشتباه در دولت سابق باعث شد که ما ارتباط خود با کشورهای جهان شرق و برخی از همسایگان را از دست دهیم و تمرکز سیاست خارجی روی ارتباط با چند کشور اروپایی باعث شد تا تعامل ایران با بسیاری از کشورهای دنیا دچار مشکل اساسی شود.

کسری بودجه کشور شدید است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت سیزدهم گشایش‌هایی را در وضعیت کشور ایجاد کرده است، اما باز هم کار زیادی برای رفع مشکلات در پیش داریم. یکی دیگر از مشکلات اساسی کشور، کسری بودجه است که بودجه ۱۴۰۰ در دولت روحانی تدوین شد و دولت رئیسی وارث بودجه غیرواقعی و تورم‌زایی است که در دولت سابق تدوین شد.

زنگنه با تاکید بر اینکه مشکلات بسیار زیادی در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد که هیچ ارتباطی به دولت سیزدهم ندارد، تصریح کرد: نباید انتظار داشت که دولت همه این مشکلات را به سرعت رفع کند.

وی گفت: دولت سیزدهم وعده داده است که اصلاحات ساختاری را در بودجه سال آینده لحاظ کند و اگر می‌خواهیم دولت را ارزیابی کنیم، باید ببینیم که چه بودجه‌ای به مجلس ارائه می‌شود و دولت چه برنامه‌ای در این زمینه دارد.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...