نسخه چاپی

محمدصالح جوكار در گفتگو با نما:

قانون نظارت مجلس نیازمند تغییر است

عکس خبري -قانون نظارت مجلس نيازمند تغيير است

رئیس كمیسیون شوراها و امور داخلی كشور در مجلس گفت: ما نیازمند یك تحول جدی در ساختار و نظامات مجلس هستیم لذا به هر جهت نظامات چندین ساله مجلس كه تبدیل به یك رویه جاری شده است به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید تغییر كند

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی "نما"با اشاره به راهکارها در زمینه بهبود اقدامات مجلس یازدهم بیان داشت: مجلس یازدهم از زمانی که شروع به کار کرد، در حوزه تامین منافع مردم تلاش های مجدانه ای داشت.

وی افزود: مجلس یازدهم در حوزه تامین مسکن و موضوعات معیشتی و اقتصادی مردم گام های بسیار خوبی را برداشت.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تصریح کرد: با این حال ما نیازمند یک تحول جدی در ساختار و نظامات مجلس نیز هستیم لذا به هر جهت نظامات چندین ساله مجلس که تبدیل به یک رویه جاری شده است و به هیچ وجه قابل قبول نیست، باید تغییر کند.

جوکار با بیان اینکه مجلس عهده دار وظایف تقنینی در کشور است، اظهارداشت: مجلس باید بر اساس سیاست های بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ای قانونگذاری کند و نگاهش نگاهی به آینده باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از شئونات کاری مجلس نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است بیان داشت: از این رو ما ابزارهای لازم را در ساختار مجلس مشاهده نمی کنیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تصریح کرد: ابزارهای نظارتی مجلس باید پرقدرت تر باشند تا بتوانند نظارتی عمیق و همه جانبه را برجا بگذارند.

۱۴۰۰/۹/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...