نسخه چاپی

زنان و كودكان آنتی بادی بیشتری علیه كرونا تولید می كنند

عکس خبري - زنان و کودکان آنتي بادي بيشتري عليه کرونا توليد مي کنند

نتایج یك سری تحقیقات نشان داده است كه میزان تولید آنتی بادی علیه كرونا در بدن افرادی تا حدی بستگی به جنسیت و سن و سال دارد.

به گزارش نما به نقل از دیلی میل، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که جنسیت و سن شما تعیین می‌کند که پس از دریافت دو دوز واکسن کرونا چقدر در تولید سطح آنتی‌بادی قوی است. البته این مطالعات در رابطه با واکسن فایزر انجام شده است.

موسسه تحقیقات زیست پزشکی تگزاس با همکاری دانشگاه ورونای ایتالیا دریافت که آنتی بادی ها در زنان و کودکان بالاتر از مردان و افراد بالای 65 سال است.

همچنین مشخص شد که شرکت‌کنندگان زیر 65 سال بیش از دو برابر آنتی‌بادی‌های بیشتری نسبت به افراد بالای آستانه داشتند.

در این مطالعه که به نظر می رسد بزرگترین مطالعه در جهان در مورد شیوع آنتی بادی ها در طول زمان باشد، مشخص شد که سطح آنتی بادی در طی شش ماه برای همه - صرف نظر از سن یا جنسیت - 50 درصد کاهش یافته است.

دکتر براندون مایکل هنری، دانشمند پزشک و محقق فوق دکتری در تگزاس بیومد که این مطالعه را رهبری می کرد، در بیانیه ای گفت: «در حالی که می بینیم که چقدر واکسن ها به دور نگه داشتن افراد از بیمارستان و جلوگیری از بیماری های تهدید کننده زندگی کمک کرده اند، آنتی بادی ها سطوح در همه افراد صرف نظر از سن و جنس به سرعت در حال کاهش است.»

وی افزود: «مطالعه ما شواهد بیشتری ارائه می دهد که نشان می دهد واکسن برای همه بزرگسالان برای بالا نگه داشتن سطح آنتی بادی مهم است تا بتوانیم به ایجاد یک پاسخ ایمنی موثر در برابر عفونت کرونایی و جلوگیری از مرگ و میر این ویروس ادامه دهیم.»

این یافته‌ها بر اساس گروهی متشکل از 787 کارمند بهداشتی در ایتالیا، در محدوده سنی 21 تا 75 سال است که دو دوز از واکسن را دریافت کردند.

محققان سطح آنتی بادی را در افراد مورد مطالعه قبل از واکسیناسیون، بعد از دوز دوم و همچنین یک، سه و شش ماه پس از تزریق دوم اندازه گیری کردند.

این تیم دریافت که دلیل تفاوت سطح آنتی بادی بین جنسیت‌ها به دلیل هورمون‌های موجود در بدن است ؛ به‌ویژه تستوسترون در مردان.

طبق بیانیه مطبوعاتی، تستوسترون به طور طبیعی سیستم ایمنی را سرکوب می کند، در حالی که استروژن، که در زنان بالاتر است و به عنوان تقویت کننده پاسخ های ایمنی شناخته شده است.

همچنین، برخی از ژن‌هایی که پروتئین‌های ایمنی خاصی را کد می‌کنند در کروموزوم X قرار دارند و از آنجایی که زنان دو کروموزوم X دارند، این ممکن است به افزایش فعالیت ایمنی کمک کند.

هنری همچنین بررسی های سیستماتیکی را انجام داده است که نتایج مشابهی را برای سن و جنسیت نشان می دهد.

همواره در طول همه گیری مشاهده شده است که افراد مسن و مردان، بیشتر از زنان از عواقب بد و سنگین کرونا رنج می برند.

البته هنری تاکید کرد که کاهش سطح آنتی بادی به این معنی نیست که واکسن ها موثر نیستند.

و خاطرنشان می کند که از آنجایی که آنتی بادی ها با گذشت زمان به کاهش خود ادامه می دهند، دوزهای تقویت کننده می توانند به حفظ سطوح کافی از این آنتی بادی های نجات دهنده کمک کنند.

این مطالعه درست زمانی انجام می شود که جهان با نوع جدیدی از ویروس کرونا مواجه است که سازمان بهداشت جهانی (WHO) می گوید خطر جهانی "بسیار بالا" دارد. این نوع جدید اومیکرون نام دارد.

نوع جدید که اومیکرون نام دارد اولین بار هفته گذشته در آفریقای جنوبی شناسایی شد، اما از آن زمان به بخش هایی از اروپا و آمریکای شمالی راه یافته است.

اومیکرون جهش یافته ترین شکل کووید است که تاکنون کشف شده و توسط WHO به عنوان یک "نوع نگران کننده" اعلام شده است، زیرا داده های اولیه نشان می دهد که این ویروس از سویه دلتا عفونی تر است.

مترجم: هیلدا حسینی خواه

۱۴۰۰/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...