نسخه چاپی

نشست خبري اژه اي؛

پرونده متهمان فساد مالی در نوبت رسیدگی

سخنگوی دستگاه قضا از رسیدگی به اتهامات سایر متهمان پرونده فساد مالی بزرگ خبر داد و گفت: پرونده عده ای از متمان فساد مالی در نوبت رسیدگی است.

به گزارش نما به نقل از مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر دوشنبه در چهل و دومین نشست سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به مفاسد اقتصادی اظهار داشت: ممکن است مفاسد اقتصادی به اشکال مختلف بروز کند اما از مسئولان اجرایی در قسمتهای مختلف می خواهیم که نظارت و دقت بیشتری داشته باشد همچنین بخشهای مسئول در زیرمجموعه های نظارت کنند تا شیطان صفتان وارد نشده و کارمندان را به جرم نکشانند. ممکن است زمین خواری، اختلاس و پولشویی رخ دهد که باید از بروز آنها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه امکانات ما در قوه قضائیه محدود است و امکان نظارت بر همه جا را نداریم گفت: نمی توانیم همه جا را نظارت و رصد کنیم اما تلاش می کنیم در حد مقدورات به سرعت و به جد با مفاسد اقتصادی برخورد کنیم.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به آخرین وضعیت پرونده فساد بانکی گفت: این پرونده بسیار پیچیده و بزرگ بود و بخشهایی از آن به بانکها مرتبط بود. بخش اول این پرونده با ۱۶۰۰ صفحه دادنامه به دادگاه فرستاده شد در حالی که دادنامه کل پرونده ۳۰ هزار صفحه است.

به گفته اژه ای برای بیش از ۱۰۰ نفر در این پرونده کیفر خواست صادر شد که ۳۹ نفر در مرحله اول محاکمه شدند و ۱۱ نفر دیگر در مرحله بعدی محاکمه و محکوم شدند. برخی از پرونده این افراد در تجدید نظر است و برخی هنوز مهلت ۲۰ روزه شان برای اعتراض تمام نشده است.

دادستان کل کشور ادامه داد: برخی هنوز محاکمه نشده که پرونده اشان در نوبت رسیدگی است و پرونده تعدادی از متهمان در دادسرا است که به تدریج مورد رسیدگی قرار می گیرد. روند رسیدگی به پرونده اختلالگران ارزی، روند رسیدگی به محکومان فساد مالی بزرگ را کند کرد.

اژه ای در ادامه با اشاره به اینکه جامعه اسلامی انتظار هیچ گونه ناامنی و ناآرامی را ندارد تصریح کرد: خانواده ها باید بتوانند با کمال آرامش زندگی کرده و کسی که به بانک می رود یا فرزند خود را به فرزند می فرستد باید احساس امنیت کند. امنیت باید در داخل و خارج شهرها برقرار باشد و برای هیچ کس قابل قبول نیست که به افرادی که امنیت بر هم می زنند امان داده شود.

وی افزود: مصمیم با هرگونه ناامنی برخورد کنیم و از ضابطان خود خواسته ایم که به جد پای کار باشند ضمن اینکه از نیروهای اطلاعاتی خواسته شده است که با افرادی که به صورت باندی و زیر زمینی اقدام به ایجاد ناامنی می کنند برخورد شود.

اژه ای ضمن هشدار به تبهکاران گفت: امیدواریم آنها دست از این کار بردارند چرا که این کشور متعلق به خودشان است اما اگر دست از اقدامات مجرمانه برندارند حتما در چنگال عدالت گرفتار می شوند. در یک هفته گذشته بسیاری از مردم از اقدام قاطع قوه قضائیه در برخورد با ناامن کنندگان جامعه حمایت کرده اند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...