نسخه چاپی

افشای دخالت تركیه در ناآرامی‌ها «الانبار» عراق

یك روزنامه عراقی اعلام كرد كه آنكارا به بغداد اعلام كرده است كه اگر دولت عراق به شروط آن تن دهد، به اعتراض‌های الانبار پایان خواهد داد.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه عراقی «المستقبل»، یک منبع آگاه تاکید کرد که مسئله اعتصاب و نافرمانی مدنی و تظاهرات در استان «الانبار» چیزی جز اعمال فشار علیه دولت عراق نیست.

وی افزود: دولت ترکیه پیامی به بغداد داده و در آن اعلام کرده است که اگر بغداد متعهد شود هیچ طرح انتقال نفت یا گاز از طریق اردن را فعال نکند، ترکیه می‌تواند طی تنها یک ساعت به این تظاهرات‌ها پایان دهد.

این منبع تصریح کرد: این نامه همچنین شامل طرحی مبنی بر مذاکره درباره تسلیم «طارق الهاشمی» به بغداد در صورت موافقت دولت عراق با ارائه میزان نفت بیشتر به ترکیه است. شرط دیگر آنکارا برای مذاکره درباره معاون فراری رئیس جمهور عراق، موافقت با طرح ساخت بزرگترین پالایشگاه نفت و سوخت در مرزهای ترکیه و عراق است.

یک منبع در فهرست العراقیة اعلام کرد که دلیل آغاز این تظاهرات‌ها در الانبار در شرایط کنونی، بهره‌برداری از ناامنی موجود در بغداد به دلیل نزدیک شدن به زمان اربعین حسینی و اعزام نیروهای امنیتی به مناطق حساس بغداد، بوده است.

وی در ادامه از وجود طرح‌هایی برای انجام حملات تروریستی در عراق خبر داد و از اقدام احتمالی بعثی‌ها و برخی نمایندگان پارلمانی هماهنگ با آنها برای کشتار بیشتر مردم عراق هشدار داد و گفت که بعثی‌ها قصد دارند تا با اقدامات نظامی تحت حمایت و نظارت قطر از شکاف امنیتی موجود در کشور سوء استفاده کنند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...