نسخه چاپی

عضو كمیسیون امور داخلی كشور و شوراها در مجلس در گفتگو با نما:

قانون احزاب نیاز منداصلاح است

عکس خبري -قانون احزاب نياز منداصلاح است

عضو كمیسیون امور داخلی كشور و شوراها در مجلس با بیان اینكه ما باید قانون احزاب را اصلاح كنیم، گفت: ما باید یك جایگاه قانونی و پایدار برای احزاب تعریف كنیم و همچنین باید برای جایگاه قانونی احزاب یك ناظر تعریف كنیم.

حسین محمد صالحی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی "نما"، با اشاره به راهکارهای قانونی برای حمایت از احزاب در کشور گفت: متاسفانه سرپرستی این قبیل موضوعات را معاونتی در وزارت کشور بر عهده نمی گیرد.
وی بیان داشت: اینکه موضوعات مربوط به احزاب را به معاونت اجتماعی و سیاسی بسپاریم و بعد بگوییم خیلی از استانها معاونت سیاسی و اجتماعی ندارند، بنابراین احزاب بلاتکلیف خواهند ماند، قابل پذیرش نیست.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ما باید قانون احزاب را اصلاح کنیم، تاکید کرد: ما باید یک جایگاه قانونی و پایدار برای احزاب تعریف کنیم و همچنین باید برای جایگاه قانونی احزاب یک ناظر تعریف کنیم.
وی تاکید کرد:باید مشخص شود فردی که می‌خواهد یک حزب و یا گروهی را تشکیل دهد به کجا مراجعه کند این در حالی است که تاکنون معاونت و یا ارگانی این مسئله را به درستی نپذیرفته است و همین عدم‌پذیرش دستگاه‌ها باعث شده تا احزاب بلاتکلیف باشند.
این نماینده مجلس با ذکر این سوال که این بلاتکلیفی چه چیزی را به بار می‌آورد، بیان داشت: قطعاً این بلاتکلیفی و خلا قانون در رابطه با فعالیت احزاب می تواند فرصت سوء استفاده به برخی از احزاب دهد و فرصت کاری و مناسب و سازنده را از مابقی احزاب در جامعه بگیرد.
وی با بیان اینکه ما باید از ظرفیت احزاب برای سازندگی و پیشرفت کشور استفاده کنیم تاکید کرد :نباید از احزاب برای تعارضات و تأمین منافع سیاسی استفاده شود لذا ما به دنبال این هستیم که احزاب با ایجاد رقابت در حقیقت موجب پیشرفت و توسعه کشور شوند. حتما وقتی که احزاب در کشور بلاتکلیف هستند فرصت سازندگی و توسعه یافتگی از کشور گرفته می شود.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه نحوه فعالیت احزاب و حمایت از احزاب در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مورد بررسی قرار گرفته است بیان داشت: انشاءالله امیدواریم این موارد ایرادی به نحوه فعالیت احزاب به زودی برطرف شود تا ما به یک قانون درست و حسابی برای نظارت به احزاب دست پیدا کنیم تا هم مورد رضایت احزاب باشد و هم فرصت سوء استفاده از برخی جناح ها و احزابی که به دنبال سیاسی کاری هستند،گرفته شود.
این نماینده مجلس در ادامه درباره مزایای مجلس و دولت حزبی بیان داشت: وقتی افراد در قالب یک گروه اجتماعی و حزب سیاسی به مردم معرفی شوند می توانند تفکرات خود را در زمینه های سیاسی و اقتصادی به مردم بگویند.
وی تاکید کرد: دولتی که به واسطه حزب و یا گروهی تشکیل شود می‌تواند اقدامات موثرتری انجام دهد و در حقیقت می تواند به وعده هایش بیش از پیش عمل کند و بیشتر پاسخگوی وعده های داده شده باشد.

۱۴۰۰/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...