نسخه چاپی

پالایش یكم ۳۰ درصد زیر قیمت!/زیان سهامداران چگونه جبران می شود؟

عکس خبري -پالايش يکم ?? درصد زير قيمت!/زيان سهامداران چگونه جبران مي شود؟

رئیس سازمان بورس گفت: یكی از معضلاتی كه در صندوق پالایش یكم و دارا یكم وجود دارد این است كه، این دو صندوق بازارگردان ندارند.

به گزارش نما، مجید عشقی رئیس سازمان بورس در مورد آخرین اقدامات سازمان بورس برای ساماندهی وضعیت صندوق پالایش و دارا یکم گفت: یکی از معضلاتی که در صندوق پالایش یکم و دارا یکم (ETFهای دولتی) وجود دارد این است که، این دو صندوق بازارگردان ندارند. در همین راستا در تلاشیم تا به طریقی بازارگردانی این صندوق‌ها را شروع کنیم تا از این جهت قیمت این دو صندوق به قیمت NAV نزدیک شود. چرا که معضل جدی این صندوق‌ها فاصله بین قیمت جاری و NAV آن‌ها است.

رئیس سازمان بورس گفت: صندوق پالایش یکم و دارا یکم نقدشوندگی بالا و حجم معاملات سنگینی دارند. برنامه‌ای که داریم برقراری مجدد بازارگردان این صندوق‌ها است، شروع بازارگردانی بر روی این صندوق‌ها می‌تواند مقداری قیمت آن‌ها را اصلاح کند.

گفتنی است در حال حاضر ارزش خالص دارایی صندوق پالایش یکم به ازای هر واحد بین ۸ هزار و ۴۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما هر واحد این صندوق با اختلاف منفی ۲۰ درصدی ۶ هزار و ۹۰۰ تا ۷ هزار تومان در حال معامله شدن است. شهریور ماه سال گذشته بود که دولت هر واحد این صندوق را به قیمت ۱۰ هزار تومان به سرمایه‌گذاران و مردم فروخته واگذار کرده بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۰/۹/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...