نسخه چاپی

پاسخ به چند پرسش در مورد سویه اُمیكرون

عکس خبري -پاسخ به چند پرسش در مورد سويه اُميکرون

فرمانده ستاد مقابله با كرونا در كلانشهر تهران، با اشاره به بروز سویه امیكرون، گفت: امروز شاهد شكل گیری یك نوع آپارتاید در واكسیناسیون جهانی هستیم.

به گزارش نما، علیرضا زالی، در همایش روز جهانی کار داوطلبانه که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، اظهار کرد: روز داوطلب یک پیام روشن جهانی دارد و آن هم تحقق همبستگی جهانی در امواج خروشان روزهای ماشینی شدن روابط انسانی است.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا پلشتی‌های دنیا بیش از هر زمان نمایان شد، گفت: امروز شاهد شکل‌گیری یک نوع آپارتاید در واکسیناسیون جهانی هستیم، به این مفهوم که کشورهای توسعه یافته سهمی بیش از کشورهای فقیر و بیش از نیاز ملی خود، در حوزه واکسیناسیون به خود اختصاص داده‌اند.

زالی تاکید کرد: بروز سویه اومیکرون نشان داد در نتیجه چنین آپارتایدی، همه در عرصه جهانی بازنده خواهند بود و تکانه‌های اخلاقی ناشی از معنویت زدایی می‌تواند بسیار تلخ باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در کرونا شاهد یک خروش نوین مبتنی بر عزم مردمی در حوزه داوطلبی بوده‌ایم، تصریح کرد: تجلی اراده عمومی ایرانیان در همبستگی برای زدودن آثار تلخ کرونا، نماد روشنی از اهتمام ملی در حوزه داوطلبی است.

وی یادآور شد: اگرچه گروه‌های داوطلب همیشه خدمات شایان توجهی در عرصه‌های اجتماعی، فقرزدایی، محرومیت زدایی، عدالت‌گستری و بحث‌های حوزه سلامت داشتند، اما در کرونا این موضوع به یک پارادایم متعارف و گفتمان قالب اجتماعی در ایران تبدیل شد.

زالی افزود: از ابتدای شیوع کرونا وجه قالب فرمایشات مقام معظم رهبری تقدیر و تکریم از کنشگران عرصه سلامت بود و در این دو سال کمتر جلسه عمومی را می‌توان یافت که مقام معظم رهبری باب صحبت درباره تکریم مدافعان سلامت را در آن نگشوده باشد.

وی گفت: اگر بررسی واژگانی انجام شود، متواترترین تکریم از مدافعان سلامت را باید در فرمایشات مقام معظم رهبری جستجو کرد.

زالی یادآور شد: در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، مقام معظم رهبری در جمع ستاد ملی کرونا که به صورت مجازی میان ۳۱ استاندار و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور یافتند، علاوه بر تکریم جامعه سلامت، به نکته بسیار مهمی اشاره کردند و آن ضرورت قدردانی از نیروهای جوان داوطلب در کسوت هلال احمر، بسیج، طلبه و نیروهای مردمی در کنار پرستاران، پزشکان و همراهان عرصه بهداشت و درمان بود.

وی ادامه داد: مجدداً در جلسه ستاد ملی که در ابتدای پاییز ۱۳۹۹ در حضور مقام معظم رهبری برگزار شد، ایشان بر گسیل داشتن همه نیروهای تشکل‌های مردمی و بسیج داوطلبین برای مقابله و پیکار مردمی با کرونا تاکید کردند و بعد از آن طرح وزین سردار دل‌ها، شهید سلیمانی شکل عملیاتی پیدا کرد.

زالی گفت: در همه فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث کرونا نقش مؤثری برای داوطلبین در نظر گرفته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به کمک‌های مومنانه، حضور نیروهای داوطلب در بیمارستان‌ها برای رفع نیازها و ایجاد نشاط، فعالیت‌های گروه‌های جهادی گفت: همه اینها شکل‌های بی بدیلی از حضور مؤثر و کارآمد از گروه‌های داوطلب بود.

وی تاکید کرد: امروز به دلیل استمرار و فرسایشی بودن روند مبارزه با کرونا، چشم امید همه کنشگران عرصه سلامت به سوی مردم شریف ایران و به ویژه داوطلبان و گروه‌های جهادی است.

زالی ادامه داد: امروز کماکان نیازمند همه عزیزانی هستیم که در کسوت داوطلبی بتوانند در شقوق مختلف و شئونات متفاوت بتوانند در کنار مدافعان عرصه سلامت کار کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با بیان اینکه گروه‌های دانشجویی نیز در طول دوران مبارزه با کرونا مسئولیت اجتماعی را مرور کرده‌اند، گفت: خوشبختانه امروز همه آنان از این آزمون سخت ملی سرافرازانه بیرون آمده‌اند.

وی در پایان بر اهمیت استمرار، ارتقای مشارکت‌های مردمی در همه شئونات اجتماعی به ویژه مبارزه با بیماری کرونا تاکید کرد.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...