نسخه چاپی

رضا تقی پور در گفتگو با نما:

فعالیت احزاب باعث شادابی و سرزندگی محیط سیاسی كشور می شود

عکس خبري - فعاليت احزاب  باعث شادابي و سرزندگي محيط سياسي کشور است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت احزاب می تواند باعث شادابی و سرزندگی محیط سیاسی و به تعبیری محیط اجتماعی كشور شود.

رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «نما»، با اشاره به راهکارهای حمایت قانونی از احزاب در کشور بیان داشت: هر نظام سیاسی در زیر مجموعه خود فرایندهای تعریف شده سیاسی دارد.

وی تاکید کرد: در بسیاری از کشورها و درون نظام سیاسی آنها بحث احزاب و رقابت آنها برای اداره کشور دیده می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین فعالیت احزاب می تواند باعث شادابی و سرزندگی محیط سیاسی و به تعبیری محیط اجتماعی کشور شود.

تقی پور تاکید کرد: از سویی دیگر مشکلی که در کشور ما وجود دارد این است که به دلیل نبود احزاب معمولاً تشکل‌هایی در آستانه انتخابات ظاهر می‌شوند و وابستگی افراد،هواداریشان و انتصاب شان به این تشکل ها به دلیل این که موقتی است، مردم را در تشخیص مواضع سیاسی و نظریه‌شان برای اداره کشور،که بحث بسیار مهمی است، دچار مشکل می کند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: مردم در ادامه متوجه نمی‌شوند که افراد عضو در برخی احزاب از کدام منظر به مسائل نگاه می کنند و خیلی اوقات هم ما دیدیم که مثلاً افراد به اسم مستقل و به اسم برخی جریان ها در انتخابات ظاهر می‌شوند و اما بعدا در عملکردشان، اصول و شعارهای حزبی که در آن فعالیت می کردند، مشاهده نمی شود.

تقی پور بیان داشت: بنابراین از این منظر به نظر می‌رسد که وجود تشکل های سیاسی و احزاب قطعاً می‌تواند به شفاف‌سازی در برخی فرایندهای سیاسی و جناحی کمک کند.

وی با بیان اینکه شفافیت در فعالیت احزاب سیاسی امری مهم قلمداد می شود،ادامه داد: معمولاً خیلی ها در فضای ابهام آمیز تلاش دارند که آرای مردم را جمع ‌آوری کنند و نبود شفافیت به آنها کمک می‌کند که اگر بعدا پاسخگوی وعده های خود نبودند، بتوانند مفری برای خود داشته باشند، در حالی که نقطه مقابل این فرایند این است که واقعاً این مسئولیت پذیری و پاسخگویی در قالب تشکل های رسمی می تواند وجود داشته باشد.

تقی‌پور در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی احزاب در کشور و اینکه آیا باید از سوی دولت مورد حمایت قرار گیرند، بیان داشت: در حال حاضر وضعیت احزاب خوب نیست آن هم به دلیل برخی ابهاماتی که بعضا وجود دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل برخی نقص ها و اشکالاتی که در کارکردهای احزاب در گذشته بوده متاسفانه خود این حوزه هم در حال حاضر نیاز به بازنگری و بازتعریف دارد.

۱۴۰۰/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...