نسخه چاپی

سرشاخ غول‌های كشتی در لیگ/ جذاب مثل المپیك با رقابت بولدوزر و نایفونوف

عکس خبري -سرشاخ غول‌هاي کشتي در ليگ/ جذاب مثل المپيک با رقابت بولدوزر و نايفونوف

لیگ كشتی آزاد روز جمعه به ایستگاه پایانی می‌رسد و جدال عنوان‌داران جهان و المپیك باعث جذابیت مسابقات خواهد شد.

به گزارش نما، مرحله نیمه‌نهایی و فینال کشتی آزاد روز جمعه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می‌شود که مدعیان جهانی و المپیک در لیگ با هم سرشاخ خواهند شد. علاوه بر رقابت حساس کشتی‌گیران که عنوان‌دار جهانی هم هستند، جدال مربیان نیز به جذابیت لیگ کشتی آزاد اضافه خواهد کرد. در مرحله نیمه‌نهایی فولادین ذوب آمل با سهند ارس و صنایع مازندران با دانشگاه آزاد روبه‌رو خواهد شد.

علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک که امسال با تیم قدرتمند سهند ارس پا به میدان گذاشته رقابتی حساس با تیم فولادین ذوب آمل خواهد داشت که هدایت آن برعهده مصطفی میرعمادیان است. امین طاهری، محمد نخودی، امیرمحمد یزدانی، آرتور نایفونوف، علیرضا سرلک، علیرضا کریمی، مصطفی حسین‌خانی، ژاگیر شاخیف از چهره‌های نامدار تیم سهندارس هستند.

حسن یزدانی، امیرحسین زارع، رضا اطری، مرتضی قیاسی، علی قلی‌زادگان، محمدحسین محمدیان، محمد حبیب کادی ماگمادف، عرفان الهی، امیرحسین فیروزپور و ... از مدعیان حاضر در تیم فولادین ذوب آمل هستند.

* لیگ داخلی اما با جذابیت المپیک با رقابت یزدانی و نایفونوف

با توجه به کشتی‌گیران شرکت کننده در لیگ، احتمال رویارویی آرتور نایفونوف و حسن یزدانی (بولدوزر ایرانی) در وزن ۸۶ کیلوگرم وجود دارد. مدعیانی که پیش از این ۳ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که در همه مبارزات پیروزی سهم کشتی‌گیر قهرمان کشورمان بوده است. آخرین رقابت این ۲ کشتی‌گیر به مسابقات قهرمانی جهان برمی‌گردد که در اسلو نروژ برگزار شد، جایی که یزدانی حریف روسی خود را مغلوب کرد و گام به فینال گذاشت تا با مغلوب کردن دیوید تیلور آمریکایی مدال طلا را برگردن بیاویزد. نایفونوف و حسن یزدانی در بازی‌های المپیک توکیو نیز باهم سرشاخ شدند. در این بازی‌ها کشتی‌گیر روس اسیر فن کشتی‌گیر ایرانی شد و در مرحله نیمه‌نهایی مقابل یزدانی شکست خورد تا به مدال برنز برسد.

بیشتر بخوانید:
۲ ایرانی بهترین کشتی‌گیران سال ۲۰۲۱ شدند

سرشاخ غول‌های کشتی در لیگ برتر

حالا ۲ کشتی‌گیر در لیگ آزاد وارد تشک خواهند شد و این احتمال وجود دارد تا دوباره شاهد رویارویی جذاب ۲ عنوان‌دار جهان در مسابقات لیگ باشیم. جذابیت رویارویی این ۲ کشتی‌گیر فقط در داخل کشور مطرح نیست و یک سایت روسی نیز در گزارشی به این مبارزه جذاب اشاره کرده است. این سایت روسی در گزارش خود نوشت: جذاب ترین و مهمترین دیدار لیگ برتر کشتی مصاف آرتور نایفونوف روس و حسن یزدانی در مرحله نیمه نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم بین تیم‌های سهند ارس و فولادین ذوب آمل خواهد بود که پهلوان ایرانی تاکنون دو بار در رقابت‌های جهانی و یک بار در رقابت‌های المپیک از سد این کشتی گیر گذشته است.

* برنده جدال سنگین وزن چه کسی است؟

از دیگر مسابقات جذاب لیگ می‌توان به سرشاخ امیرحسین زارع کشتی‌گیر آمل و امین طاهری ورزشکار سهندارس اشاره کرد. کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد برای معرفی سنگین‌وزن کشورمان در بازی‌های المپیک توکیو یک تورنمنت بین‌المللی را در نظر گرفت و این ۲ کشتی‌گیر برای پوشیدن دوبنده ملی در المپیک رقابتی حساس در مسابقات جام زیلکوفسکی لهستان داشتند.

احتمال رقابت زارع و طاهری در فینال جام زیلکوفسکی وجود داشت اما باتوجه به شکست طاهری مقابل یوسف حمیدا از مصر و کسب مدال طلا توسط زارع، ملی‌پوش اعزامی به سرزمین آفتاب مشخص شد. زارع توانایی‌های خود را با مدال برنز المپیک نشان داد و در ادامه با قهرمانی در مسابقات جهانی نروژ قدرت خود را بیش از گذشته به رخ حریفان کشید.

حالا دوباره ۲ سنگین‌وزن کشورمان در لیگ مقابل هم قرار خواهند گرفت و باید دید این مبارزه انجام خواهد شد یا خیر و در صورت برگزاری برنده چه کسی است؟

سرشاخ غول‌های کشتی در لیگ برتر

* ورود گوش‌شکسته‌های نامدار با رضا یزدانی

در این بین تیم رضا یزدانی قهرمان جهان را نباید نادیده گرفت که چهره‌هایی همچون رحمان عموزاد، مجتبی گلیج، ماگومد رسول گازی ماگمدف، عباس گادژی ماگمدف را خدمت گرفته و برای کسب جام قهرمانی تلاش می‌کند. این تیم در دیدار نیمه‌نهایی مقابل دانشگاه آزاد قرار می‌گیرد و در صورت صعود با یکی از تیم‌های مدعی آمل و سهندارس رقابت خواهد کرد.

کامران قاسم‌پور دارنده مدال طلای کشتی جهان هم با تیم صنایع مازندران به توافق رسیده بود و با توجه به رقابت او در وزن ۸۶ کیلوگرم احتمال رویارویی قاسم‌پور با یزدانی یا نایفونوف وجود داشت اما بعد از حاشیه‌های ایجاد شده و اعلام مصدومیت قاسم‌پور، همکاری او با صنایع به پایان رسید.

مسابقات نیمه‌نهایی از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه آغاز می‌شود.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...