نسخه چاپی

دادستان نظامی جدید استان تهران معرفی شد

عکس خبري -دادستان نظامي جديد استان تهران معرفي شد

مراسم تكریم و معارفه دادستان نظامی استان تهران با حضور دادستان كل كشور برگزار شد.

به گزارش نمابه نقل از قوه قضائیه، مراسم تکریم و معارفه دادستان نظامی استان تهران با حضور دادستان کل کشور برگزار شد.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب (س)، گفت: سازمان قضائی نیروهای مسلح بر اساس اصل ١٧٢ قانون اساسی برای صیانت از این نیروی بزرگ تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اولین مأموریت ما بر اساس اصل ١٧٢ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم است، افزود: اینکه روزی فرا برسد تا اعلام کنیم با تلاش همکاران، ارتکاب جرم در سازمان قضائی، به صفر رسیده و هیچ پرونده‌ای از نیروهای مسلح نداریم باعث افتخار است.

پورخاقان بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری برای حفظ و صیانت از نیروهای مسلح باید دستگاه مقتدری وجود داشته باشد تا به معنای واقعی، مقتدرانه و توأم با حکمت به جرایم رسیدگی کند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح تصریح کرد: فرمانده زمانی می‌تواند درست فرماندهی کند که نیرویی که مرتکب جرم شده را به مرجع بی طرف و صالح معرفی کرده و طبق قانون و شرع جمهوری اسلامی ایران آن را به مجازات برساند.

وی در پایان انتصاب ناصر سراج به سمت معاونت سیاسی قوه قضائیه و حجت الاسلام صالحی دادستان نظامی استان تهران را تبریک گفت.

در ادامه حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و یادآوری گرامیداشت روز دانشجو، گفت: جایگاه نیروهای مسلح در کشور به گونه‌ای است که امروز افتخاری برای کشور بوده چرا که نیروهای مسلح در حوزه‌های مختلف سنگربان و نگهبان این کشور هستند.

وی با بیان اینکه سازمان قضائی نیروهای مسلح به لحاظ صیانت از این نیروهای ارزشمند مسئولیت سنگینی بر عهده دارد، بیان داشت: سازمان قضائی نیروهای مسلح می‌تواند نقش زیادی در سلامت نیروهای مسلح با همکاری و هماهنگی فرماندهان خود داشته باشد.

دادستان کل کشور ادامه داد: یکی از وظایف تعریف شده در قانون اساسی برای قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از آسیب‌هایی است که مجموعه شهروندان کشور را تهدید می‌کند و باید سازمان قضائی در این انجام رسالت، نسبت به نیروهای مسلح تلاش کند.

وی تصریح کرد: باید برای صیانت از نیروهای مسلح در سازمان قضائی، برنامه ریزی صورت گیرد و بدانید که موفقیت در سازمان قضائی، مستلزم تعامل و همکاری با نیروهای مسلح است البته این تعامل هرگز به معنای آن نیست که از لحاظ آسیب‌های شناخته شده، چشم پوشی شود.

منتظری با بیان اینکه باید سند تحول، متناسب با ساختار سازمان قضائی نیروهای مسلح در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: سند تحول قوه قضائیه سندی است که بر آن کار کارشناسی شده است البته به معنای آن نیست که نیاز به بازنگری و اصلاح نداشته باشد، اما به نظر می‌رسد در این مقطع زمانی، قابلیت اجرا دارد.

وی ادامه داد: باید رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح برای اجرایی کردن سند تحول با اندیشمندان و صاحبنظران تعامل و ارتباط داشته باشد تا سند تحول در سازمان همگون سازی شود.

دادستان کل کشور گفت: بدون شک دستگاه قضائی، سازمان قضائی نیروهای مسلح و فرماندهان در هدف و پیاده کردن این برنامه مهم هم صدا بوده تا نیروهای مسلح را از هرگونه آسیبی صیانت کنند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم قوه قضائیه و سازمان قضائی نیروهای مسلح جلوگیری و بستن راه‌های مختلف نفوذ دشمن است، گفت: دشمن برای نفوذ خود، بسیار سرمایه گذاری کرده و درصدد انجام اهداف شیطانی و شوم خود است.

دشمن حساب شده وارد می‌شود

منتظری بیان داشت: در دستگاه قضائی مرکز حفاظت اطلاعات وجود دارد و در نیروهای مسلح متناسب با ساختارش بخش‌های حفاظتی فعالیت می‌کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: باید هشیار بوده و برنامه ریزی دقیق داشته باشیم چراکه دشمن حساب شده وارد می‌شود و با سرمایه گذاری کلان به دنبال پیاده کرده اهداف خود است.

وی با تاکید بر اینکه ما شاهد برخی حوادث بودیم که این حوادث معلول همان نفوذی است که دشمن دارد، افزود: یکی از اهداف دشمن این است که درون جامعه ما را متناسب با مجموعه جامعه، درون نیروهای مسلح متناسب با نیروهای مسلح و درون دستگاه قضائی را متناسب با دستگاه قضائی دچار آسیب کند و این مقامات عالی، فرماندهان و دستگاه قضائی هستند که وظیفه داریم راه نفوذ دشمن را ببندیم تا اهداف شوم خود را پیاده نکنند.

منتظری گفت: امروز سلامت دستگاه قضائی و مصون داشتن از هر گونه آسیب برای ما مهم است.

در ادامه ناصر سراج دادستان سابق نظامی استان تهران با بیان اینکه باید برای رسیدگی به کار مردم تلاش کرد، گفت: سازمان قضائی نیروهای مسلح یکی از مهمترین سازمان‌های دستگاه قضائی است و اگر آنگونه که در قانون احصا شده به وظیفه خود عمل کند پرونده‌های انبوه کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه نظارت بر رفتار ضابطین بر عهده سازمان قضائی نیروهای مسلح است، تصریح کرد: در مدت هشت ماه فعالیت خود ٥٠٠ عملکرد مثبت داشتیم.

تعریف ۲۵ مأموریت برای دادسرا و دادستان ها

در ادامه حجت الاسلام رمضانعلی خواجه وند صالحی دادستان نظامی استان تهران به برنامه‌های خود اشاره کرد و گفت: در برنامه ریزی صورت گرفته، ٢٥ مأموریت و وظیفه را برای دادسرا و دادستان تعریف و جدول آن را تنظیم کردیم تا رویکردهای جدید در دادسرا مشخص شود.

وی با تاکید بر ضرورت موضوع پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد: بنده شش سال در حوزه پیشگیری از وقوع جرم کار کردم و وعده می‌دهم با تمام انرژی و کار انقلابی و جهادی در آنچه که در قانون و اسناد بالا دستی و فرامین رهبری است تلاش کنم.

حجت الاسلام صالحی بیان داشت: تلاش خواهم کرد به آثار باقی مانده در سازمان قضائی وفادار بمانم و در موفقیت سازمان تلاش خود را به کار بگیرم.

دادستان نظامی استان تهران تاکید کرد: از سازمان قضائی تقاضا دارم در امر آموزش و پژوهش و تقویت فعالیت پیشگیرانه از وقوع جرم ما را کمک کرده تا از ظرفیت مشترک استفاده کنیم.

۱۴۰۰/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...