نسخه چاپی

وضعیت بررسی دو فیلم در دادستانی

سخنگوی قوه قضاییه آخرین وضعیت شكایت دادستانی از یكی از نمایندگان مجلس اهانت به رئیس جمهور و بررسی دو فیلم در دادستانی را تشریح كرد

به گزارش نما به نقل از مهر، حجت الاسلام محسنی اژه ای در ادامه نشست امروز خود با خبرنگاران در خصوص اعلام جرم دادستان علیه یکی از نمایندگان مجلس اظهار داشت: در قانون آمده اگر نمایندگان در راستای انجام وظیفه نمایندگی اظهار نظری کند قابل تعقیب نیست اما اگر در نطق خود به فردی توهین کند این موضوع قابل تعقیب است. در این زمینه شورای نگهبان نیز تفسیر طولانی دارد که در آن نماینده اگر در صحبتهای خود در مجلس شورای اسلامی مرتکب توهین، افترا و یا تهمت شود قابل تعقیب است.

خبرنگاری در خصوص توهین برخی افراد به رئیس جمهور پرسید که سخنگوی قوه قضاییه گفت: اگر کسی به مقامات از جمله رئیس جمهور توهین کند مدعی العموم می تواند حتی بدون شاکی خصوصی موضوع را تحت تعقیب قرار دهد در خصوص صحبتهای یکی از نمایندگان درباره رئیس جمهور نیز همانطور که قبلا اعلام شد پرونده با شکایت مدعی العموم در دادسرا مطرح بوده و هنوز به دادگاه نرفته است.

خبرنگار دیگری پرسید آیا دادستانی برای برخی افراد که در دولت حضور دارند و پرونده های قضایی برای آنها تشکیل شده است اقداماتی انجام داده که آنها از کشور فرار نکنند که دادستان کل کشور در پاسخ گفت: این نسبتهایی که به برخی از افراد در دولت می دهید قابل تعقیب است اگر اتهام تهمت نیز مطرح نشود تشویش اذهان عمومی است.

خبرنگار دیگری درخصوص پرونده فیلم من مادر هستم در دادسرا پرسید که سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ گفت: در این خصوص در حال حاضر اطلاعات دقیقی ندارم اما می دانم بررسی دو فیلم در دادستانی آغاز شده بود که یکی از فیلمها مشکل نداشت و فیلم دوم درحال بررسی است.

دادستان کل کشور درخصوص درخواست یکی از شاکیان پرونده 4 زورگیر خشن برای اعدام نشدن متهمان اظهار داشت: درباره اتهام محاربه نیاز به شاکی خصوصی نیست و می توان بدون شکایت شاکی خصوصی به این اتهام رسیدگی و حکم صادر کرد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...