نسخه چاپی

وزرای خارجه «گروه ۷» درباره اوكراین و روسیه گفتگو می كنند

عکس خبري -وزراي خارجه «گروه ?» درباره اوکراين و روسيه گفتگو مي کنند

وزرای خارجه ۷ كشور صنعتی دنیا در نشستی حضوری و در ادامه اتهامات و ادعاهای شان مبنی بر حمله احتمالی روسیه به اوكراین، امروز شنبه در انگلیس درباره این مسئله رایزنی خواهند كرد.

به گزارش نمابه نقل از رویترز، وزرای خارجه ۷ کشور صنعتی موسوم به «گروه ۷» (G۷) امروز شنبه در شهر «لیورپول» در انگلیس گرد هم خواهند آمد تا موضعی متحد در برابر آنچه به ادعای آنان ستیزه جویی روسیه برضد اوکراین معرفی می شود، اتخاذ نمایند. این در حالی است که روسیه بارها هر گونه ادعاها و اتهامات غربی ها مبنی بر حمله به اوکراین را محکوم و رد کرده است.


«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و دیگر همتایان وی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان، ژاپن و کانادا به صورت حضوری در این جلسه شرکت خواهند کرد.

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس در همین رابطه و در آستانه این جلسه به خبرنگاران گفت: کاری که باید انجام دهیم این است که روسیه را از اتخاذ این مسیر منصرف کنیم.

وی ادامه داد: نشست گروه ۷ که در این آخر هفته (روز شنبه) برگزار می شود، در مورد نمایش اتحاد بین اقتصادهای بزرگ و همفکر است، که ما در موضع خود در برابر تجاوز مرتبط با اوکراین کاملاً استوار خواهیم بود.

پیشتر و در همین رابطه «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که آنتونی بلینکن قرار است به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه گروه ۷ به انگلیس سفر کرده و در خصوص مساله اوکراین با همتایان خود گفتگو کند.

رسانه‌های غربی اخیراً با انتشار برخی تصاویر ماهواره‌ای مدعی شدند که روسیه به دنبال حمله به اوکراین در ماه ژانویه است.

کرملین بارها تاکید کرده که روسیه نیروهای خود را در داخل خاک خود جابجا می‌کند و هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند.

مسکو همچنین اتهامات مربوط به طرح‌های تهاجمی روسیه را بهانه‌ای برای اعزام بیشتر نیروهای ناتو به مرزهای روسیه عنوان کرده است.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۹/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...