نسخه چاپی

بیشترین آمار فوتی كرونا مربوط به كدام استان است؟

عکس خبري -بيشترين آمار فوتي کرونا مربوط به کدام استان است؟

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی آخرین وضعیت رعایت پروتكلهای بهداشتی و میزان موارد بستری و مرگ ناشی از كرونا را اعلام كرد.


به گزارش نما، بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر ۲ شهرستان که تا روز گذشته در وضعیت قرمز قرار داشتند، پاک شدند و نقطه قرمز رنگ در نقشه کرونایی کشور نداریم. بر همین اساس، ۳۲۱ شهرستان در وضعیت آبی، ۸ شهرستان نارنجی و ۱۱۹ شهرستان زرد هستند.

همچنین تا ظهر دیروز، ۱۸ استان کشور، مرگ و میر صفر و یک داشته اند. در استانهای لرستان، گیلان، گلستان، قم، مرکزی، هرمزگان، بوشهر، خراسان شمالی و سمنان، هیچ موردی از مرگ بیماران کرونایی گزارش نشده و در استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، اردبیل، همدان، مازندران و خوزستان، فقط یک مورد مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت شده است.

از سویدیگر بررسی های وزارت بهداشت نشان می دهد، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به دهم آذر ماه، ۴۸.۱۶ درصد است.

بیشترین آمار فوتی کرونا مربوط به کدام استان است؟

همچنین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تفکیک استان‌های کشور در هفته سوم آذر ماه ۱۴۰۰ نگران کننده است، بالاترین میزان رعایت پروتکل‌ها در استان آذربایجان غربی با میزان رعایت ۵۰ تا ۶۱ درصدی بوده است. کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها نیز در ۱۶ استان با میزان رعایت ۳۹ تا ۴۵ درصدی بوده است و استانهای آذربایجان غربی، همدان و لرستان بیشترین میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی را داشته اند.

بیشترین آمار فوتی کرونا مربوط به کدام استان است؟

در عین حال بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی استان‌های کشور از دهم تا هفدهم آذر ماه ۱۴۰۰، ۴۸.۴۶ درصد بوده است. در عین حال بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی را با ۶۳.۹۲ درصد در استان همدان و کمترین میزان آن را با۴۱.۳۴ درصد در قزوین مشاهده می‌کنیم.

میانگین میزان رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی دهم تا هفدهم آذر، 53.6 درصد بوده است. در این شاخص نیز بیشترین میزان رعایت مربوط به استان لرستان ۷۸.۳۵ درصد رعایت است و کمترین میزان رعایت هم مربوط به استان قزوین ۴۲.۴۸ درصد است.


میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور نیز در این مدت، ۴۹.۷۹ درصد بوده است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی ۸۴.۸۸ درصد مربوط به استان هرمزگان و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به استان قزوین با ۴۱.۳۴ درصد است.

از سوی دیگر بر اساس اعلام وزارت بهداشت، اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ دهم تا هفدهم آذر ۱۴۰۰، از تعداد ۳۵۷۷۸۰۷ مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۲۴۰۱۴۰ مورد بازرسی انجام شده است.


همچنین طی این مدت تعداد ۳۵۴۴۵ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۱۲۲۰ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

باید توجه کرد که به ترتیب سوپرمارکت‌ها و خواروبارفروشی‌ها، نانوایی‌ها و رستوران‌ها رتبه‌های اول تا سوم دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی را در میان اماکن عمومی از تاریخ دهم تا هفدهم آذر ماه به خود اختصاص داده‌اند.

بعد از آن ادارات و سازمان‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مطب‌ها، ‌ اماکن متبرکه، پیشخوان و پلیس+۱۰، مراکز ورزشی، تالارهای پذیرایی، آرامستان‌ها، داروخانه‌ها، پاساژها و پایانه‌های مسافربری درون شهری قرار دارند.

در حوزه صنایع نیز به ترتیب کارگاه‌ها و صنایع کوچک، کشاورزی، دامپروری و معادن، صنایع تولید، نفت، گاز و انرژی و سایر، صنایع ساخت و ساز و مراکز شماره‌گذاری و معاینه فنی بیشترین اخطار و معرفی به مراجع قضایی را طی مدت دهم تا هفدهم آذر ماه ۱۴۰۰ دریافت کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت با انجام واکسیناسیون گسترده طی ماه های اخیر روند بستری و فوت به شدت کاهش داشته و روند نزولی پیدا کرده است، به صورتی از ابتدای اپیدمی تا انتهای هفته دوم آذر ماه ۱۴۰۰، ۴۳۴۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکزدرمانی بستری شده و متاسفانه ۵۶۶ هموطنا جان خود را از دست داده اند.


روند موارد سرپائی مثبت درکل کشور از ابتدای اپیدمی تا هفته دوم آذر ماه ۱۴۰۰، نیز سیر نزولی داشته است به طوری که در این تاریخ ۲۰۲۸۱ نفر به صورت سرپایی مداوا شده اند.

بروز هفتگی موارد مثبت استان های کشور (بستری و فوت) در هفته دوم آذرماه مقارن با هفته ۹۴ اپیدمی در کشور به شرح زیر است. استانهای ایلام، خراسان جنوبی، یاسوج و یزد به ترتیب بیشترین میزان بروز بستری را داشته اند و . همچنین گلستان و بوشهر کمترین میزان مرگ و میر را داشته اند. میزان کشندگی در موارد بستری در استان خوزستان به نسبت سایر استانها بیشتر بوده است.

منبع: فارس

۱۴۰۰/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...