نسخه چاپی

درخواست دولت برای اختیار در تسهیلات تكلیفی/ وام ازدواج‌ برای سال آینده حذف شد؟

عکس خبري -درخواست دولت براي اختيار در تسهيلات تکليفي/ وام ازدواج‌ براي سال آينده حذف شد؟

بند مشخص و رقم وام ازدواج جوانان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حذف شده است و ظاهرا دولت اختیار كلی برای تعیین آن در هیات وزیران با هماهنگی دستگاه‌ها درخواست كرده است.

به گزارش نما، پیشنهاد مستقل،‌ میزان وام ازدواج جوانان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حذف شد و به جای آن دولت برای تسهیلات تکلیفی اختیار کلی درخواست کرده است.

براساس تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه سال آینده که مروبط به تسهیلات تکلیفی است عنوان شد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری غیر بانکی مکلف به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از محل صد در صد (۱۰۰) مانده سپرده های قرض الحسنه و پنجاه درصد (۵۰) سپرده های جاری شبکه بانکی پس از کسر سپرده قانونی به موارد مندرج در قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی از جمله قانون برنامه ششم توسعه است.

موضوعات و ذینفعان، میزان تسهیلات پرداختی، دوره بازپرداخت، از جمله موضوعاتی است که در آیین نامه اجرایی این بند که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت امور مناطق محروم حداکثر تا یک ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد، تعیین می‌شود.

هرساله در بودجه پیشنهادی دولت بند مشخص و شفافی به همراه رقم وام ازدواج جوانان پیش‌بینی می‌شد که برای سال آینده وضعیت آن مشخص نیست.

در بودجه سال جاری وام ازدواج جوانان ۷۰ و ۱۰۰ میلیون تومان مصوب شد.

در روزهای گذشته برخی کارشناسان عنوان کرده بودند که وام ازدواج برای سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...