نسخه چاپی

همزمان با نشست گروه هفت؛

بایدن: به پوتین به شدت هشدار دادم

عکس خبري -بايدن: به پوتين به شدت هشدار دادم

رئیس جمهور آمریكا اعلام كرد كه به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره هرگونه تهاجم و حمله به اوكراین به شدت هشدار داده است.

به گزارش نمابه نقل از رویترز، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته است که مسکو در صورت حمله به اوکراین بهای وحشتناکی خواهد پرداخت و با عواقب اقتصادی ویرانگری روبرو خواهد شد.

بایدن به خبرنگاران گفت که امکان اعزام نیروهای رزمی زمینی ایالات متحده به اوکراین در صورت تهاجم روسیه «هیچ وقت روی میز نبود»، اگرچه ایالات متحده و ناتو ملزم به اعزام نیروهای بیشتر به کشورهای شرق ناتو برای تقویت این سازمان هستند و درباره هرگونه اقدامی به شدت به مسکو هشدار داده شده است.

بایدن همچنین گفت که هفته گذشته دو ساعت تلفنی با پوتین صحبت کرده است و این موضوع را برای رهبر روسیه روشن کرده که در صورت تهاجم به اوکراین، جایگاه روسیه در جهان «به‌طور قابل توجهی» تغییر خواهد کرد.

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا همزمان با آن مطرح شده که وزرای خارجه گروه هفت روز شنبه پس از نشستی در لیورپول پیام مشابهی را به مسکو ارسال کردند و نسبت به عواقب ناگوار هرگونه تهاجم به اوکراین هشدار دادند و از مسکو خواستند به میز مذاکره بازگردد.

از سوی دیگر، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس روز شنبه با «آنالینا بیربوک»، همتای جدید آلمانی خود در حاشیه نشست گروه ۷ درباره مقابله با آنچه وی مدعی تجاوز روسیه به اوکراین شد، گفتگو کرد.

وزیر خارجه انگلیس در این خصوص نوشت که اولین دیدار خود را با همتای جدید آلمانی اش برگزار کرده است.

وی در این باره اضافه کرد: ما درباره اتحاد در برابر تجاوز روسیه به اوکراین صحبت کردیم!

این دیدار در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۷ در «لیورپول» انگلیس رخ داد.

کشورهای غربی مدعی اند هرگونه حمله از طرف روسیه به اوکراین، اشتباهی راهبردی خواهد بود!

همزمان روسیه می‌گوید جابجایی نظامی در تمامیت ارضی این کشور تهدیدی برای سایرین محسوب نمی‌شود حال آنکه مسکو از تلاش کی یف برای حل مناقشه دونباس از طریق غیرمسالمت آمیز بیمناک است.

از سال ۲۰۱۴ در منطقه دونباس که مردم آن با روسیه قرابت زبانی و فرهنگی دارند، درگیری میان مخالفان و دولت مرکزی کی یف در جریان است.

دولت مسکو، اوکراین را به رفتار تحریک آمیز متهم می‌کند و خواستار تضمینی برای عدم گسترش ناتو به شرق و استقرار سلاح در نزدیکی مرزهای روسیه است.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۹/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...