نسخه چاپی

اژه‌ای: آزادی مشروط جوانفكر را نشنیده‌ام

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تغییری در وضعیت موسوی و كروبی ایجاد نشده است و در مورد آ‌زادی مشروط جوانفكر نیز چیزی نشنیده‌ایم.

به گزارش نما به نقل از فارس، سخنگوی دستگاه قضایی اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی به ویژه دولت باید در برخورد با اخلالگران بازار ارز و سکه تلاش بیشتری کنند و بانک مرکزی سایر دستگاه‌های ذیربط کنترل بازار طلا و ارز را به دست گیرند.

وی افزود: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی موظف است با سوء استفاده کنندگان برخورد کند، اگر دستگاه قضایی در این موضوع ورود پیدا نمی‌کرد بدون شک وضعیت بازار طلا و ارز بدتر می‌شد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا مسئولان زندان با آزادی مشروط جوانفکر موافقت کرده‌اند یا خیر گفت: من در خصوص موافقت شورای طبقه‌بندی زندان با آزادی مشروط جوانفکر حرفی نشنیده‌ام آزادی مشروط شرایطی دارد و باید مسئولان زندان از دادگاه تقاضا کنند تا دادگاه در این خصوص تصمیم بگیرد.

وی افزود: من در خصوص اینکه جوانفکر شرایط آزادی مشروط را دارد یا خیر و اینکه آیا مسئولان زندان تقاضای آزادی مشروط کرده‌اند، خبری ندارم.

یکی از خبرنگاران درخصوص تغییر وضعیت موسوی و کروبی سؤال کرد که دادستان گفت: تغییری در وضعیت موسوی و کروبی ایجاد نشده و قوه قضائیه در این راستا برنامه‌ای ندارد.

محسنی اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه اقدامات قوه قضائیه در برابر اقدامات رسانه‌های خارجی به ویژه تحریم صدا و سیما چیست، گفت: در این خصوص اقدامات حقوقی و قضایی مختلفی صورت می‌گیرد، ستاد حقوق بشر هم اقدامات خاص خود را دارد.

وی افزود: اگر اقدامات رسانه‌های خارجی یا به طور کلی کشورهای غربی نسبت به شخص خاصی باشد وزارت امور خارجه در این خصوص ورود پیدا می‌کند و از حقوق فرد دفاع می‌کند اما گاهی کسی را بی‌جهت دستگیر و بازداشت می‌کنند و مورد ظلم قرار می‌دهند که در اینجا پس از اینکه وزارت امور خارجه اقدامات لازم را انجام داد دستگاه قضایی ورود پیدا می‌کند، متأسفانه امروز اقدامات کشورهای غربی با شعارهایشان متفاوت است.

تخریب در فضای انتخابات موضوع مورد سؤال یکی دیگر از خبرنگاران بود که دادستان در پاسخ به آن گفت: قوه قضائیه برای پیشگیری از وقوع جرم ستادی تشکیل داده که این ستاد در حال حاضر فعال است و هر چه به زمان انتخابات نزدیکتر شویم این ستاد فعال‌تر می‌شود.

وی افزود: این ستاد از طریق دستگاه‌های مختلف فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی را رصد می‌کند و با کاندیداها و طرفداران آن‌ها وارد مذاکره می‌شود و اگر کسی اقدامات تخریبی داشته باشد با آن فرد صحبت می‌کند اما او را احضار قضایی نمی‌کند.

سخنگوی دستگاه قضایی تأکید کرد: اگر در زمان مقرر تخلفی رخ دهد دستگاه قضایی خارج از نوبت به موضوع تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌کند تا از افزایش بیش از حد آن جلوگیری شود.

محسنی اژه‌ای در خصوص ارسال پرونده یکی از نمایندگان به دادگاه ویژه روحانیت گفت: ارسال این پرونده نه تناقضی با مصونیت نمایندگان دارد و نه با آزاد‌اندیشی در تضاد است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: دادستانی کل کشور در بحث آلودگی هوا تاکنون ورود نداشته و بعید است که از این به بعد نیز در این خصوص ورود پیدا کند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...