نسخه چاپی

اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای پروژه ۱۴ ساله/ دستور وزیر برای یك تالار!

اعتبار ??? ميلياردي براي پروژه ?? ساله/ دستور وزير براي يک تالار!

یكی از مصوبات مهم سفر دولت به لرستان تأمین اعتبار ساخت تالار مركزی خرم‌آباد بود، پروژه ۱۴ ساله‌ای كه توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیده شد و قول تكمیل ظرف ۲.۵ سال آینده را گرفت.

به گزارش نما ،مرکز استان لرستان در حالی همچنان از زیرساخت‌های فرهنگی و هنری رنج می‌برد که پروژه تالار مرکزی شهر خرم آباد به عنوان پروژه‌ای حیاتی همچنان در ایستگاه پیشرفت ۲۰ درصدی متوقف شده است.

خبرگزاری مهر پیش از برگزاری سفر هیئت دولت در قالب سلسله گزارش‌هایی ضمن طرح برخی مسائل این استان، بستر پیگیری مطالبات و خواسته‌های مردم را فراهم کرد. در این راستا منطبق بر نظام مسائل تدوین‌شده در این خبرگزاری، مهم‌ترین مطالبات استان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … مورد اشاره قرار داد تا زمینه‌ای برای توجه به این مطالبات در مصوبات سفر دولت فراهم شود. برای پیگیری این گزارش‌ها لینک «مطالبات مردم لرستان از دولت» را مطالعه کنید.

و اما با پایان یازدهمین سفر استانی دولت به لرستان، کار جمع‌بندی مصوبات و دستاوردهای سفر در دستور کار دستگاه‌های متولی قرارگرفته، در این راستا در خبرگزاری مهر نیز جمع‌بندی سفر هیئت دولت و انطباق مصوبات با محورها و اولویت‌های نظام مسائل استان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

همچنین به‌زودی پروژه این خبرگزاری در زمینه پیگیری مصوبات سفر دولت به لرستان در قالب یک پرونده ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. گزارش یا گزارش‌های جمع‌بندی سفر مبتنی بر نظام مسائل استان با نگاهی به گزارش‌های تولیدشده پیش از سفر بسته خواهد شد و پیش روی مخاطبان این خبرگزاری قرار خواهد گرفت.

اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای پروژه ۱۴ ساله/ دستور وزیر برای یک تالار!

یک تالار ۱۴ ساله!

یکی از مطالباتی که خبرگزاری مهر قبل از سفر رئیس جمهور به لرستان پیگیری و مطرح کرد، گزارش «مجتمع‌هایی که به داد فرهنگ و هنر نرسید / پروژه‌ای در آستانه ۱۴ سالگی» بود که در آن بر ضرورت تکمیل تالار مرکزی خرم آباد و اختصاص اعتبار برای آن از سوی دولت تاکید شده بود.

در حال حاضر خرم آباد به عنوان مرکز استان لرستان یک تالار بزرگ برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری ندارد تا این وضعیت بارها مورد انتقاد فعالان این حوزه و هنرمندان لرستانی قرار گیرد.

این وضعیت در حالیست که پروژه تالار مرکزی شهر خرم آباد که مصوبه سفر هیئت دولت به لرستان است در چند سال گذشته درجا زده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

ماجرای این تالار آنجا جالب می‌شود که علی‌رغم تأکید مصوبه هیئت دولت مبنی بر آغاز پروژه در سال ۸۷ و اتمام آن در سال ۹۰، این پروژه زیرساختی تازه از سال ۹۰ شروع شد و مطابق اعلام نظر مسئولان قرار بود تا سال ۹۳ به بهره‌برداری برسد؛ موضوعی که با این روند پیشرفت پروژه تا کنون تحقق پیدا نکرده است.


اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای پروژه ۱۴ ساله/ دستور وزیر برای یک تالار!

واکنش وزیر به وضعیت پروژه‌های فرهنگی لرستان

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در جریان سفر رئیس جمهور به لرستان به عنوان نماینده ویژه رئیسی به شهرستان پلدختر رفت و در شورای اداری استان هم از تصویب تأمین اعتبار برخی پروژه‌های استان گفت.

اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای پروژه ۱۴ ساله/ دستور وزیر برای یک تالار!

وی همچنین در توئیتر خود گفت: در سفر هیأت دولت به استان لرستان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تالار مرکزی هنر خرم آباد و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کتابخانه های عمومی این استان اختصاص یافت. تلاش می‌کنیم با از سرگیری روند پروژه‌های نیمه تمام، بخش عمده‌ای از این نواقص را در دولت سیزدهم برطرف کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین پیش از این در جلسه شورای اداری استان در پایان سفر دولت گفته بود: در حوزه فرهنگی کارهای خوبی در این سفر به لرستان انجام شد، برای تالار مرکزی شهر خرم آباد ۲۰۰ میلیارد اعتبار به تصویب رسید که پروژه در یک زمان دو سال و نیم به اتمام می‌رسد.

خبر خوش برای تالار مرکزی خرم‌آباد

در این راستا محمد حسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار داشت: مهم‌ترین مصوبه ابلاغی در سفر آیت الله رئیسی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان که می‌تواند خبر خوشی برای اصحاب فرهنگ و هنر باشد، اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه مهم و استراتژیک تالار مرکزی خرم آباد است.

قبل از سفر رئیس جمهور به لرستان، احمد حسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشته بود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی تالار مرکزی خرم‌آباد، ۲۰ درصد است.

اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای پروژه ۱۴ ساله/ دستور وزیر برای یک تالار!

وی بیان داشت: اگر در سفر رئیس‌جمهور به لرستان اعتبار مناسبی اختصاص پیدا کند، این پروژه را با سرعت خیلی بیشتری اجرایی خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تأکید کرد: این اعتبار را به ما بدهند، این پروژه طی دو سال آینده افتتاح خواهد شد.

به‌هرروی ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در استان به‌گونه‌ای است که این دست مصوبات و اجرای آنها می‌تواند جان تازه ای به حوزه فرهنگ و هنر این دیار بدهد.

مهر 

۱۴۰۰/۹/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...