نسخه چاپی

تحویل مسكن های ساخت سپاه به زلزله‌زدگان

فرمانده سپاه عاشورا از افتتاح نزدیك به 800 ‌ واحد مسكونی با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مناطق زلزله‌زده ارسباران خبر داد.

به گزارش نما علی‌اکبر پورجشمیدیان امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز از افتتاح نزدیک به 800 واحد مسکونی ساخته شده توسط بسیج و سپاه در مناطق زلزله‌زده ارسباران خبر داد و اظهار کرد: این واحدهای مسکونی به زودی با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین افتتاح خواهد شد.

وی افزود: سپاه عاشورا ساخت دو هزار واحد مسکونی در روستاهای زلزله‌زده شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان را تعهد کرده است که سی آبان‌ماه با حضور سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیش از 772 واحد مسکونی به بهره‌برداری رسید.

*تحویل 7 هزار واحد چند منظوره توسط سپاه و بسیج در مناطق زلزله‌زده

پورجمشیدیان با اشاره به تخریب 12 هزار واحد دامی مناطق زلزله‌زده ارسباران اظهار کرد: ساخت بیش از 7 هزار واحد دامی بر عهده سپاه پاسداران گذاشته شده بود که با تلاش شبانه‌روزی 7 هزار واحد چند منظوره (نگهداری دامی، انبارداری و اسکان اضطراری) نیز سی آبان‌ماه با حضور فرمانده کل سپاه به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: در زلزله بیست و یکم مردادماه اهر و ورزقان در سال‌جاری بسیج با حضور در نخستین ساعات زلزله در مناطق و نجات مصدومان با سرعت عمل بی‌نظیر نشان داد که از کارآیی بیشتری برخوردار است.

پورجمشیدیان ادامه داد: بسیج یکی از نهادهای تاثیرگذار جامعه بوده و از آنجا که از گستره بیشتری برخوردار است، می‌تواند در سریع‌ترین زمان با آمادگی کامل حضور یابد و با اهتمامی ویژه درصدد رفع مشکلات اقدام کند.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: سپاه عاشورا از دقایق نخستین وقوع زلزله در آذربایجان‌شرقی با اعزام نیروهای خود در قالب 20 گردان امام حسین (ع) و عاشورا در منطقه حضور یافته و از این پس نیز در بازسازی روستاهای تخریب شده با تمام توان مشارکت خواهد کرد.

وی گفت: در زلزله اخیر بسیج با حضور در نخستین ساعات زلزله در مناطق زلزله‌زده و نجات مصدومان با سرعت عمل بی‌نظیر نشان داد که از کارآیی بیشتری برخوردار است.

*حضور 250 مهندس و کارشناس سپاه در مناطق زلزله‌زده

پورجمشیدیان حضور بیش از 250 مهندس و کارشناس فنی سپاه را در مناطق زلزله‌زده ارسباران از افتخارات این نهاد مردمی برشمرد و افزود: این افراد با مدیریت شایسته در امر ساخت و ساز و ارائه خدمت‌رسانی مطلوب در این مناطق حضور مؤثر داشتند.

وی اظهار کرد: با حمایت‌های ویژه فرمانده کل سپاه تمام امکانات مورد نیاز منطقه و ماشین‌آلات لازم در کمترین زمان ممکن در منطقه حاضر شد که این امر نقش مؤثری را در عملیات آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله‌زده داشت.

فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: با مشارکت تمام رده‌های سپاه، بسیج سازندگی و مهندسی نیروی زمینی کارهای قابل توجهی انجام شده است و افتخار می‌کنیم که حماسه‌ای دیگر را در مناطق زلزله‌زده با تأمین سرپناه برای زلزله‌زدگان خلق کرده‌اند.

*تبدیل تهدید به فرصت در مناطق زلزله‌زده/ مهاجرت معکوس

وی تبدیل تهدید به فرصت در مناطق زلزله‌زده را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد؛ با پیشرفت به وجود آمده و ایجاد زیرساخت‌های لازم مهاجرت معکوس در این مناطق اتفاق افتاده و ساکنان فصلی این مناطق که در شهرهای دیگر زندگی می‌کنند بازگشته و جزو ساکنان دائمی این مناطق شوند تا شاهد رونق روزافزون در این مناطق باشیم.

وی با بیان اینکه 3 هزار نفر بسیجی، پاسدار و پیشکسوت در مناطق زلزله‌زده در حال فعالیت هستند، گفت: 300 دستگاه ماشین آلات مهندسی در امر آواربرداری و حمل و نقل مصالح فعالیت کرده‌اند.

پورجمشیدیان با بیان اینکه دغدغه اصلی سپاه و بسیج رفع مشکلات مردم مناطق زلزله‌زده است، تاکید کرد: همان طوری که بسیج و سپاه از نخستین ساعات زلزله در کنار مردم بوده‌اند تا پایان بازسازی و رفع مشکلات آنان نیز در کنار مردم خواهند ماند.

وی با بیان اینکه روستاهای آسیب‌دیده در زلزله‌ ارسباران جزو روستاهای محروم هستند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون فضایی برای محرومیت‌زدایی منطقه به وجود آمده است و باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم موجب توسعه و پیشرفت این منطقه شویم.

۱۳۹۱/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...