نسخه چاپی

عملیات هلی‌برن آمریكایی در دیرالزور و ربودن چند غیرنظامی

عکس خبري -عمليات هلي‌برن آمريکايي در ديرالزور و ربودن چند غيرنظامي

خبرگزاری رسمی سوریه از عملیات گسترده هلی‌برن اشغالگران آمریكایی در یكی از شهرهای دیرالزور و ربودن چند شهروند در بامداد امروز (دوشنبه) خبر داد.

به گزارش نما، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، از عملیات بامداد امروز (دوشنبه، ۱۳ دسامبر) آمریکایی‌ها در شهر «البصیره» واقع در شرق دیرالزور خبر داد.

بر اساس این گزارش، بالگردهای نظامی اشغالگران آمریکا، بامداد امروز با شرکت در یک عملیات هلی‌برن گسترده در شهر البصیره، شماری از شهروندان سوری را از این شهر ربودند.

هفتم دسامبر جاری نیز، بالگردهای آمریکایی با انجام عملیات هلی‌برن و با کمک شبه‌نظامیان قسد، در شهرک «الشحیل» واقع در حومه دیرالزور شماری از شهروندان سوری را ربودند و آن‌ها را به مکان‌های نامعلومی انتقال دادند. اشغالگران آمریکایی پس از ربودن این غیر نظامیان منازل مسکونی آنها را تخریب کردند.

نظامیان آمریکایی طی چند سال اخیر، چندین عملیات هوایی مشابه را انجام داده که اغلب در راستای حمایت از عناصر تروریستی داعش در حومه الحسکه و دیرالزور و انتقال آن‌ها به پایگاه‌های خود در سوریه و عراق یا ربودن غیرنظامیان و مجبور کردن آنها به همکاری با نظامیان آمریکایی صورت می‌گیرد.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...