نسخه چاپی

واكنش‌ها به «دومینو» مثبت بود/ صداوسیما چیزی به ما تحمیل نكرد

عکس خبري -واکنش‌ها به «دومينو» مثبت بود/ صداوسيما چيزي به ما تحميل نکرد

سینماپرس: تهیه‌كننده مستند تلویزیونی «دومینو» با اشاره به عقبه پژوهشی این اثر، از بازخورد مثبت آن گفت.

به گزارش نما، نخستین قسمت از مستند تلویزیونی «دومینو» که پنجشنبه ۱۸ آذرماه از شبکه سه پخش شد، با واکنش‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی نیز به طرح نکاتی درباره این مستند پرداختند و حتی سازندگان مستند در پاسخ به واکنش یکی از کارشناسان، از او عذرخواهی کردند و قول جبران دادند.

محمدرضا عبدالحمیدی تهیه‌کننده مستند «دومینو» درباره این واکنش‌ها گفت: واکنش‌ها به مستند را مثبت می‌دانم، حتی واکنش‌هایی که با نقد همراه است. به این دلیل که نشان می‌دهد «دومینو» حرف جدیدی داشته و توانسته خط جدیدی را در گفتگو درباره این موضوع ایجاد کند.

او افزود: بنابراین قبل از این که واکنش‌ها نسبت به مستند را بررسی کنیم، ماهیت فراگیری واکنش‌ها، در مجموع اتفاق مثبتی است. این که ده‌ها لایو و مناظره در فضای مجازی درباره نکات مطرح‌شده در مستند برگزار شده است. موافقان و مخالفان گزاره‌های پژوهشی و علمی بیان‌شده در مستند، در این باره واکنش نشان داده‌اند و مستند در این زمینه موفق عمل کرده است.

عبدالحمیدی تاکید کرد: هدف «دومینو» این بود که بتواند این پدیده را به مساله و دغدغه عمومی تبدیل کند و این اتفاق افتاد. فرهنگ‌سازی در این زمینه شروع شده است.

او در پاسخ به سوالی درباره تنش‌های ایجادشده در پی پخش قسمت اول «دومینو» بیان کرد: نمی‌شود پا در آب بگذارید و پای شما خیس نشود. مهم است که شما چطور به سوژه بپردازید و حرف جدیدی بزنید که قبل از شما نزده باشند و بتوانید گفتگوهای جدیدی را رقم بزنید.

تهیه‌کننده «دومینو» درباره همزمانی پخش این مستند با بحث‌ها درباره طرح مجلس برای حمایت از حقوق عامه در برابر حیوانات مضر و خطرناک، اظهار کرد: این همزمانی به هیچ وجه آگاهانه نبوده و ارتباطی بین این دو موضوع وجود ندارد. تیم پژوهش این مستند به صورت کاملا مستقل عمل کرد و آنچه که ما در پژوهش به دست می‌آوردیم، به تدریج حلقه‌های پژوهش را تکمیل می‌کرد.

او تصریح کرد: مستند «دومینو» چیزی نبود که به فرموده باشد. این مستند کاملا مستقل است و ما در خلال پژوهش با تمام این مباحث روبه‌رو شده‌ایم. وقتی سر ضبط بودیم، خبر این طرح آمد و حتی من تا چند روز فرصت نداشتم که طرح را مطالعه کنم. خودم با تاخیری چند روزه متوجه شدم که این طرح چیست.

محمدرضا عبدالحمیدی در پایان گفت: این ما بودیم که برای محتوای علمی که تولید کردیم، تعیین تکلیف می‌کردیم و این مساله را تماما با جزییاتش برای صداوسیما ترسیم کردیم. اینگونه نبود که صداوسیما چیزی را به ما تحمیل کند. گزاره‌هایی که در مستند طرح می‌شود، گزاره‌های علمی و پژوهش‌شده‌ای است که یا صاحبنظران تایید می‌کنند یا تحقیقاتی است که در فضای علمی قابل دسترسی است.
منبع: روزنامه صبا

۱۴۰۰/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...