نسخه چاپی

مدارس اصفهان تعطیل شد

شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری اصفهان در پیامی به علت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، مهدهای كودك، پیش دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی و راهنمایی اصفهان و برخی شهرهای استان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه را تعطیل شد.

به گزارش نما به نقل از فارس از اصفهان، در اطلاعیه‌ای که از طرف استانداری اصفهان به دفتر این خبرگزاری ارسال شده است، آمده است: در پی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی ناشی از وقوع پدیده وارونگی دما، کمیته وضعیت اضطراری آلودگی هوا در استانداری اصفهان به منظور پیشگیری از تأثیرات سوء عوارض تجمعی آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق زیر 10 میکرون برای سلامت عموم تشکیل شد.

در این اطلاعیه افزوده شده است: به این علت مقاطع تحصیلی نام‌برده در شهرهای اصفهان، بهارستان، خوراسگان، سجزی، گز، گرگاب، شاهین شهر، نجف آباد، کهریزسنگ، گلدشت، زرین شهر، فولاد شهر، سده لنجان، ورنامخواست، چمگردان، زاینده‌رود و شهرستان‌های فلاورجان، خمینی شهر، برخوار و مبارکه در دو روز آینده تعطیل است.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است: ضمن رعایت طرح ترافیکی زوج و فرد در شهر اصفهان از خودروهای دودزا استفاده نکنند.

رعایت الگوی صحیح مصرف و صرفه‌جویی در استفاده از وسایل حرارتی گاز سوز در منازل و محل کار، خودداری از خروج غیرضروری سال‌خوردگان، خردسالان، مادران باردار، بیماران قلبی، عروقی و ریوی از منازل و همچنین انجام ندادن ورزش‌های همگانی در فضاهای باز و پرجمعیت تا رفع کامل آلاینده‌های جوی نیز توصیه شده است.

در این اطلاعیه بر خودداری از انجام هرگونه فعالیت‌هایی مانند سوزاندن زباله، برگ‌های پاییزی و باقی‌مانده ضایعات مزارع که منجر به افزایش آلاینده‌ها می‌شود، تاکید شده است.

شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان در این اطلاعیه استفاده از خودروهای همگانی و همکاری در استفاده نکردن از خودروهای شخصی و همچنین استفاده از مواد غذایی مناسب در زمان آلودگی هوا برای سلامت عموم را توصیه کرد.

کمیته تشکیل شده در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان همچنین تصویب کرد، سازمان صنعت، معدن و تجارت هماهنگی لازم برای کاهش فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی با آلایندگی بالا را در روزهای فوق پیگیری و اجرایی کند.

در این اطلاعیه آمده است: از اواخر روز پنجشنبه 14 دی به تدریج از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود.

۱۳۹۱/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...