نسخه چاپی

شركت صنایع شیر ایران سهامش را افزایش می‌دهد

شرکت صنايع شير ايران سهامش را افزايش مي‌دهد

رئیس هیئت مدیره صنایع شیر ایران گفت: به مدیرعامل صنایع شیر ایران پیشنهاد می‌‎كنم كه سهم شركت را از بازار افزایش دهد.

به گزارش نما ،ماه‌هاست که شرکت صنایع شیر ایران با مشکلات متعددی مواجه است. سوءمدیریت‌ها و فقدان دغدغه‌مندی مدیران بر دامنه این مشکلات افزوده و اگر این روند ادامه پیدا کند هم به خودکفایی صنعت شیر کشور خدشه وارد می‌شود و هم بخش قابل توجهی از نیروی انسانی شاغل در شرکت صنایع شیر با خطر بیکاری و تعدیل مواجه خواهند شد. شدت مشکلات در شرکت به حدی نگران‌کننده است که در نهایت برای تغییر شرایط موجود رئیس هیئت مدیره آن تغییر پیدا کرد و امیر باروت‌کوب به عنوان رئیس جدید هیئت مدیره انتخاب شد. خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز به منظور بررسی ابعاد مشکلات موجود در شرکت صنایع شیر ایران ورود پیدا کرد و با انجام گفت‌وگو و نگارش گزارش درصدد روشن کردن عوامل مؤثر برآمده است. در ادامه پیگیری‌های تهران نیوز و جویا شدن از برنامه‌های ریاست جدید هیئت مدیره، خبرنگار تهران نیوز گفت‌وگویی کوتاه با امیر باروت‌کوب داشته که در ادامه می‌خوانید.

باروت‌کوب در این گفت‌وگو اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم تمام کارهایی که انجام خواهم داد تابع مدیرعامل فعلی است. ولی من به عنوان کسی که سالیان سال است در صنعت شیر ایران فعالیت دارم پیشنهاد می‌کنم در بحث گرفتن سهم بازار و ورود به بازار باید یک اهتمام ویژه داشته باشد؛ چون شرکت صنایع شیر ایران سهم بزرگی از صنعت شیر کشور را در میان دهک‌های مختلف به خود اختصاص داده و ان‌شاءالله باید این مهم استمرار و افزایش پیدا کند.

وی درباره بهبود کارآیی و بازدهی شرکت صنایع شیر ایران گفت: ما یک سری منافع به‌نام منافع پایدار داریم و یک سری سودها یا منافع آنی داریم که سود سالانه می‌شود منافع آنی و سود پایدار، اقداماتی است که در بحث‌های تخصصی مثل تنوع محصولاتمان، کسب سهم بازار قوی‌تر و افزایش کیفیت باعث خواهند شد که منافع شرکت به شکل پایدار در سال‌های مختلف استمرار داشته باشد. امیدوار هستم که با توجه به ظرفیت نیروی انسانی و متخصص چنین اتفاقی در شرکت بیفتد و مطمئنم چنین موضوعاتی دور از دسترس نیست.

رئیس هیئت مدیره صنایع شیر ایران با تأکید بر تقویت فروش داخلی شرکت عنوان کرد: شبکه مویرگی صنایع شیر یا همان پخش سراسری بزرگترین شرکت پخش است. شرکت صنایع شیر ایران ناوگان بسیار قوی را در اختیار دارد؛ طوری‌که در کنار فروش داخلی حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد تولیدات به کشورهای مختلف صادر می‌شود و امیدوارم این رقم با توجه به اهمیت ارزآوری افزایش یابد.

باروت‌کوب در پاسخ به این پرسش که شرکت صنایع شیر ایران در راستای خودکفایی در تأمین نهاده‌های دامی خیلی قوی عمل نکرده؛ بنابراین برای اصلاح این روند شرایط چه برنامه‌ای در اختیار دارید، بیان داشت: در کشور یک سامانه‌ای به‌نام بازارگاه وجود دارد. تمام کسانی که نهاده وارد کشور می‌کنند اعم از بخش خصوصی، دولتی یا شرکت پشتیبانی الزاماً باید در سامانه بازارگاه ثبت شود. خود مجموعه‌ها نمی‌توانند به شکل مستقیم نهاده‌های دامی وارد کنند و استفاده کنند؛ چون از ارز استفاده می‌شود و نهاده باید در بازارگاه ثبت شود و سپس میان مجموعه‌های هدف توزیع شود.

وی اضافه کرد: منظور من این است حتی اگر شرکت صنایع شیر ایران هم بخواهد به مقوله واردات نهاده ورود پیدا کند، الزاماً باید در سیستم بازارگاه جهاد کشاورزی ثبت شود.

یکی از انتقاداتی که به شرکت صنایع شیر ایران وارد است، این است که تنوع محصولات این شرکت بسیار اندک است. رئیس هیئت مدیره صنایع شیر ایران با تأیید این انتقاد تصریح کرد: در گذشته یکی از شعارهای شرکت این بود که هر ماه یک محصول جدید معرفی کند و به امید خدا تلاش خواهیم کرد تا از این پس ماهی یک محصول را به بازار معرفی کنیم.

تهران نیوز 

۱۴۰۰/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...