نسخه چاپی

كرونا؛ سوژه روز تلویزیون

عکس خبري -کرونا؛ سوژه روز تلويزيون

علی‌عسگری یك‌سال بعد از شیوع كرونا دستور ساخت سریال‌هایی با محتوای كرونا را صادر كرد. یكی از این مجموعه‌ها كه به فوریت تولیدش شروع شد، «همدل» برادران محمودی بود.

به گزارش نما،در دوره‌ای به‌خاطر شیوع کرونا، تولید سریال‌های تلویزیونی متوقف شد اما به‌نظر خود کرونا سوژه‌ای است که آنقدر قصه دارد که می‌توان درباره‌اش سریال‌های زیادی تولید کرد. رئیس سابق صداوسیما(علی‌عسگری) یک‌سال بعد از شیوع کرونا دستور ساخت سریال‌هایی با محتوای کرونا را صادر کرد. یکی از این مجموعه‌ها که به فوریت تولیدش شروع شد، «همدل» برادران محمودی بود اما با گذشت یک‌سال خبری از پخش آن نیست و به‌ احتمال زیاد، تولیدش متوقف شده است.

«اپیدمی» یا «موج اول»

اما در این میان سریال‌های تلویزیونی‌ای هم با موضوع کرونا تولید شده که نخستین سریال با نام «اپیدمی» تولید و پخش آن نیز از شبکه۳ شروع شد. ولی با نامه‌ای که مدیر فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی مبنی‌بر نام سریال منتشر کرد، نام این سریال در زمان پخش از «اپیدمی» به «موج اول» تغییر کرد.
قصه «موج اول» از ۱۵آذر روانه شبکه۳ شده و در این سریال بازیگرانی چون مهدی فخیم‌زاده، محسن قصابیان، فریبا متخصص، اصغر نقی‌زاده و کوروش سلیمانی حضور دارند. «موج اول» به تهیه‌کنندگی سعید کمانی، به روایت بحران کرونا و تلاش شبانه‌روزی کادر درمان و نیروهای جهادی برای مقابله با این بیماری می‌پردازد. این سریال در ۳فصل تولید شده که فصل اول را سیدسجاد حسینی، فصل دوم را محمدصادق بکتاشیان و فصل سوم را محمد علیزاده کارگردانی کرده است. نکته قابل تامل این سریال درگذشت سیامک اطلسی و علی سلیمانی در زمان تولید این سریال بود.

«تب‌سالی» اشرفی‌زاده


علاوه‌بر این تولید برخی از سریال‌ها هم آغاز شده است که به‌طور حتم چه در زمان کرونا و چه با پایان یافتن این ویروس از شبکه‌های تلویزیونی به نمایش در می‌آید. بعد از همکاری نیمه‌تمام اشرفی‌زاده با مدیران شبکه۳ برای ساخت «می‌جان» قرار است او با گروه فیلم و سریال شبکه۵ همکاری کند. این کارگردان سینما «تب‌سالی» را درباره کرونا می‌سازد و سیدامیر پروین‌حسینی تهیه‌کننده سریال است. البته اقبال شبکه۵ در سریال‌سازی بلند نیست چراکه تاکنون در تولیداتش موفق نبوده و در نهایت دست به دامان سریال‌های خارجی برای پخش ‌شده است. حالا باید دید کی سریال اشرفی‌زاده به پخش این شبکه می‌رسد؛ سریال ۲۶قسمتی‌ای که خودش به همراه سمانه نامدار آن را نوشته و تمرکزشان روی پزشکان و پرستاران بوده است. نگارش سریال «تب‌سالی» نزدیک به یک‌سال است که در حال انجام است و پس از بازنویسی‌ها ۱۸قسمت نهایی شده و از سوی سیمافیلم زمان پیش‌تولیدش اعلام می‌شود.

«بعد از آزادی» باشه آهنگر روی آنتن

به‌جز سریال‌هایی که درباره «کرونا» ساخته شده، شبکه‌های سیما پخش مجموعه‌های جدید خود را شروع کرده‌اند. سریال «بعد از آزادی» که در نوبت پخش قرار داشت، بالاخره به آنتن شبکه یک رسید و حالا مشخص است، مدیران سازمان تصمیمی برای پخش «۸۷متر» عیاری ندارند. این سریال سومین تجربه کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر پس از سریال «تا صبح» است. قرار بود این سریال محرم سال گذشته و حتی امسال پخش شود اما این امر صورت نگرفت. سریالی که به‌خاطر نمایش مشکلات اقتصادی، فضای پس از آزادی از زندان، گرفتاری‌های اشتغال و خیلی از دغدغه‌های دیگر، درام سنگینی به‌حساب می‌آید و شاید گزینه مناسبی برای این ایام باشد. «بعد از آزادی» در ۳۵قسمت تولید ‌شده و با اضافه شدن ۵قسمت دیگر به آن به ۴۰قسمت ۴۲دقیقه‌ای می‌رسد.

منبع: همشهری

۱۴۰۰/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...